Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Swish uppdaterar med bildfunktion

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Genom grafik och glada hälsningar ska julgåvor och fördelsedagsslantar via Swish bli mer personliga.

Läs hela artikeln här

Observera att jag skänkte 1 kr till @Ida Blix. Som hon kan unna sig något med.

Ursprungligen av emilakered:

Observera att jag skänkte 1 kr till @Ida Blix. Som hon kan unna sig något med.

Typ ett hubbabubba, väldigt generöst Emil <3

Trevlig uppdatering! Men frågan är om man göra en valfri variant eller måste man välja en förvald? Tänker mig att det blir mer personligt då. Någon som vet?

Ursprungligen av Krylovrum:

Trevlig uppdatering! Men frågan är om man göra en valfri variant eller måste man välja en förvald? Tänker mig att det blir mer personligt då. Någon som vet?

Det här ser jag både på gott och ont...skicka roliga bilder till varandra kontra ovälkomna bilder så som kränkande/stötande.

  • Medlem
  • 2017-12-11 22:02
Ursprungligen av Laserturken:

Det här ser jag både på gott och ont...skicka roliga bilder till varandra kontra ovälkomna bilder så som kränkande/stötande.

Det behöver inte röra sig om bilder. Swish används i sådana syften redan. Swisha en krona eller två och bifoga ett otrevligt och oönskat meddelande. Swish-stalking kallas det för och vad jag hört så jobbas det för att man ska kunna blocka avsändare i Swish-appen.

Det går ju förstås att göra polisanmälan och vända sig till sin bank för åtgärder, men det enklaste och snabbaste vore en blockeringsfunktion så man slipper skiten. Det kommer snart är mitt tips.

Ursprungligen av emilakered:

Observera att jag skänkte 1 kr till @Ida Blix. Som hon kan unna sig något med.

Vet inte vad jag ska göra med denna lyx.. Ska unna mig något imorrn!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-12-11 23:45

2018 blir året då jag slutar helt med kontanter.
Bortsett från resor utomlands.

Frågan är bara hur detta påverkar förskolebarnets räkneförmåga? När jag var liten gav man kassörskan lappen märkt "10" och fick 3 likadana mynt tillbaka, och glassen hade en "7" bredvid namnet på skylten.

Men inte 17 är jag ett räknesnille för det, tvärtom.

Ursprungligen av Laserturken:

Det här ser jag både på gott och ont...skicka roliga bilder till varandra kontra ovälkomna bilder så som kränkande/stötande.

Är det inte så med all ny teknik här i världen? (även politik, religion, kultur o.s.v.)
Ta exempelvis autonoma fordon: om en person kan kapa en lastbil och köra ihjäl folk mitt i Stockholm så kan personen snart skicka in en lastbil och styra den från sin lägenhet i Kiruna. Tror nästan allt har en bra och dålig sida. Som kommentaren ovan var inne på så finns det funktioner man kan implementera för att underlätta och tona ner "the bad guys".

Gillar idén att kunna blocka folk. Men man kanske ska gå ett steg längre? Köra en handshake? D.v.s. du får inte pengarna (och den otrevliga bilden d.v.s.) förrän du klickar på "Jag Accepterar/Godkänner Betalning".

Då kan man se: "Aha! Någon skickade mig 1 kr med en bild. Den personen kan inte vara seriös. Bäst att inte öppna och kolla vad det är." (om avsändarens namn är helt främmande för mottagaren d.v.s.)

Går ju fortfarande att lura folk genom att skicka större summor. Men får man 1000 kronor och en otrevlig bild så har man iallafall fått lite kompensation för den otrevliga bilden haha

Härligt, ännu ett sätt att skicka dick-picks på! ?

Ursprungligen av carlsson:

Härligt, ännu ett sätt att skicka dick-picks på! ?

Än så länge får man nöja sig med några förvalda bilder och kan inte ladda upp egna.

Ursprungligen av Krylovrum:

Trevlig uppdatering! Men frågan är om man göra en valfri variant eller måste man välja en förvald? Tänker mig att det blir mer personligt då. Någon som vet?

Bara några förvalda bilder vad jag kan se.

Tack @emilakered!

Bjuder på en liten film om hur jag unnar mig på vårt Instagram-konto!

Ursprungligen av reboot81:

2018 blir året då jag slutar helt med kontanter.
Bortsett från resor utomlands.

Frågan är bara hur detta påverkar förskolebarnets räkneförmåga? När jag var liten gav man kassörskan lappen märkt "10" och fick 3 likadana mynt tillbaka, och glassen hade en "7" bredvid namnet på skylten.

Men inte 17 är jag ett räknesnille för det, tvärtom.

Synd om alla barn som vill ha veckopeng......

Ursprungligen av Ida Blix:

Vet inte vad jag ska göra med denna lyx.. Ska unna mig något imorrn!

Man kan få mycket för en krona: http://www.op.se/jamtland/ostersund/basta-anb...

Hela Björknäs sjukhem utanför Kramfors såldes för 1 krona. http://spokhus.se/plats/bjorknas-sjukhem/

Emil kanske satt en boll i rullning som inte går att stoppa.

Skickade en kr till min fru som inte hade uppdaterat Swish. Hon fattade ingenting

Edit: Det är alltid lätt att glömma att sådant här kräver att mottagaren också har en uppdaterad Swishapp.

1
Bevaka tråden