Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99 testar Iphone X: Sammanfattning

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sista delen i vår testserie om Iphone X är här. Dags att summera och lämna omdöme om Apples coolaste och dyraste Iphone så här långt.

Läs hela artikeln här

En fantastisk telefon. Bästa telefonen Apple har släppt.

Nu längtar jag dock till + varianten kommer. Skärmen känns mycket mindre, tyvärr. Saknar storleken på min 7+.

Mvh

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-12-18 19:40

Fick fippla med en kompis nya X i helgen. Det minskade ju inte köpsugen.
Men får bita ihop till hösten.

  • Medlem
  • 2017-12-18 20:04
Ursprungligen av _empty:

En fantastisk telefon. Bästa telefonen Apple har släppt.

Nu längtar jag dock till + varianten kommer. Skärmen känns mycket mindre, tyvärr. Saknar storleken på min 7+.

Mvh

Precis. Det var därför jag köpte en 8 Plus istället för en X och hoppas på en plusvariant nästa år. Det krävdes inte så mycket research för att inse att skärmen var mindre trots att den var större. Det där med diagonalmått på skärmar säger inte allt om man inte tar med geometrin i beräkningen.

Jag har verkligen höga förväntningar inför nästa september, precis som det låter som att ni har!

Hoppas på en telefon med ungefär samma fysiska mått som Xen, men med mer innehåll på skärmen, som Plus-modellerna har. Helst ska jag klara av telefonen med en hand.

Ursprungligen av Ljung:

Precis. Det var därför jag köpte en 8 Plus istället för en X och hoppas på en plusvariant nästa år. Det krävdes inte så mycket research för att inse att skärmen var mindre trots att den var större. Det där med diagonalmått på skärmar säger inte allt om man inte tar med geometrin i beräkningen.

Ja skärmen känns ofta lite mindre än den 7+ jag hade innan. Men samtidigt så är formfaktoren väldigt mycket smidigare, och de appar som är anpassade för X är en skön upplevelse när de täcker nästan hela ytan av telefonen. Men lite större hade den gärna fått vara, men kanske inte riktigt lika stor som +modellerna. Tycker även att +modellerna är för tunga. Har en 6+ och en 7+, och 7an är betydligt tyngre att hålla och ha i fickan.

  • Medlem
  • 2017-12-18 22:16
Ursprungligen av Sledde:

Ja skärmen känns ofta lite mindre än den 7+ jag hade innan. Men samtidigt så är formfaktoren väldigt mycket smidigare, och de appar som är anpassade för X är en skön upplevelse när de täcker nästan hela ytan av telefonen. Men lite större hade den gärna fått vara, men kanske inte riktigt lika stor som +modellerna. Tycker även att +modellerna är för tunga. Har en 6+ och en 7+, och 7an är betydligt tyngre att hålla och ha i fickan.

Absolut så är formfaktorn och/eller känslan när man håller luren i handen viktig. Där kan nog X vinna.

Men det är nog en hel del som trillar dit på är att 5.8” låter mer än 5.5”.

Men då tar man inte hänsyn till de rundade hörnen och det som Apple för utvecklarna kallar ”safe areas”. Då blir helt plötsligt inte 5.8” större än de 5.5” på 6/7/8 Plus utan snarare tvärt om mycket mindre.

För egen del är jag en otränad medelålders svensk man och klarar av att hantera min 8 Plus utan problem

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-12-18 22:43

Mycket bra serie av recensioner. Mina egna tankar är att det trots allt inte skapar något köpsug. Jag gillar enhandsfattningen, otroligt viktigt för mig. En + går helt bort. Att kameran utvecklas är också väldigt viktigt då jag är en gammal systemare. Men trots mycket positivt, finns inte det där lilla extra som gör att jag skulle byta ut min 7:a.

Däremot tror jag att nästa uppgraderingen kan bli riktigt intressant. Vad kan X föra in i 8S? Hur smälter man ihop 8:an och X till något spännande? Sedan är jag tyvärr mycket tveksam till att Face ID. Jag sitter mest på möten och jag vill med ett finger kunna väcka telefonen.

Ursprungligen av xms67:

Mycket bra serie av recensioner. Mina egna tankar är att det trots allt inte skapar något köpsug. Jag gillar enhandsfattningen, otroligt viktigt för mig. En + går helt bort. Att kameran utvecklas är också väldigt viktigt då jag är en gammal systemare. Men trots mycket positivt, finns inte det där lilla extra som gör att jag skulle byta ut min 7:a.

Däremot tror jag att nästa uppgraderingen kan bli riktigt intressant. Vad kan X föra in i 8S? Hur smälter man ihop 8:an och X till något spännande? Sedan är jag tyvärr mycket tveksam till att Face ID. Jag sitter mest på möten och jag vill med ett finger kunna väcka telefonen.

Tack, härligt att höra!

Mycket nöjd med min som jag haft drygt en månad nu. Gick från en 6+ som var tunnare. X känns smidigare men lite tjockare. Saknar den större skärmen ibland dock. Använder alltid skal. Flärpen stör inte alls. Batteritiden är bra. FaceID funkar bra. Saknar inte fingeravtrycksläsaren. Upplever X snabbar nu med 11.2.1 än den var vid köp. Dyr, ja. Men inte så mycket dyrare än 8+ att jag skulle vilja avstå X. Svårt att få till svepningen i nederkant av skärmen för att "dra ner" skärmen, så som man gjorde med ett dubbelklick på hemknappen tidigare, för att nå högst upp. Det tog lång tid för mig att förstå vad symbolen för att trycka på höger knapp betydde. Ett hoppande grått sträck och texten: Dubbelklicka för att fortsätta.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-21 16:23

Hur väljer man en Airplay-enhet (t ex AirportExpress) när man vill köra ut musiken dit? Det enda jag hittar är Skärmdubblering till AppleTVn.

Ursprungligen av kenjon:

Hur väljer man en Airplay-enhet (t ex AirportExpress) när man vill köra ut musiken dit? Det enda jag hittar är Skärmdubblering till AppleTVn.

I kontrollcenter klickar du på musikspelaren uppe till höger, sen klickar du på knappen uppe till höger med cirklar och en triangel, så kan du välja in AirPort express.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-22 01:43

Det gäller ju bara Apples Musikapp. Förr kunde man välja systemljudet med AirPlay, det går alltså inte längre?

Ursprungligen av Redaktionen:

Sista delen i vår testserie om Iphone X är här. Dags att summera och lämna omdöme om Apples coolaste och dyraste Iphone så här långt.

Läs hela artikeln här

Det var inte lönt att filma in när ni inte ens visar skärmen men låsen.

Ursprungligen av kenjon:

Det gäller ju bara Apples Musikapp. Förr kunde man välja systemljudet med AirPlay, det går alltså inte längre?

Om jag spelar ex Spotify så är det Spotify den menyn visar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-12-24 01:04

Precis, så det är upp till varje app att implementera funktionen?
Då tycker jag det var enklare tidigare. Nu måste man leta efter den inställning i varje app för sej, i stället för att göra det på ett ställe. Inte enklare för användaren, som Apple oftast vill göra gällande.

1
Bevaka tråden