Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Damm vid kameralinsen på iPhone X

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon mer än jag som har några mindre dammkorn eller något liknande under skyddsglaset på kameran på sin iPhone X?

Ursprungligen av blastabone:

Är det någon mer än jag som har några mindre dammkorn eller något liknande under skyddsglaset på kameran på sin iPhone X?

jag har på FaceTime-kameran. Verkar dock inte påverka de fåtal selfies som tas så jag låter den sitta kvar=)

Har precis spelat in en video, där jag upptäckte att det blir små fläckar, otroligt störande. Provade samtidigt med min tjejs iPhone 7 som ej hade samma problem. Är detta ett känt problem? Ska man be att få enheten utbytt? Telefonen är alltså helt ny, kolla in filmen nedan.

https://youtu.be/gjQEI57bEJc

Om dammkorn ska ge problem så borde det vara i form av mörka fläckar som framträder mot ljusa motiv. Inte i form av ljusreflexer som du ser i din film.

När det gäller originalfrågan så undrar jag bara om du ser något exempel på att bilderna påverkas av de dsmmkornen? Om inte så är det inte mycket att bry sig om

Dessutom så är det inte skyddglas, det är linserna i objektivet (så vitt som jag vet)

1
Bevaka tråden