Hej,
Har lite problem med min ca 3 månader gamla 15" MBP 2017
1. Trackpaden registrerar oftast inte tryck på (nedre) högra sidan, är bara kanske 1,5 cm från kanten som de inte registrerar men är sjukt irriterande då jag använder höger hörn till sekundärklick. Måste oftast klick 5-6 gånger innan den klickar till och vibrerar.
2. N-tangenten på tangentbordet slutade för någon dag sedan att fungera. Gogglade lite å hittade att detta var vanligt på 2016 modellen. Prövade lite tricks som jag hittade och efter lite masserande av tangenten går de nu att använda, dock bara i övre vänstra hörnet på tangenten. Dessutom blir det ofta två n fast jag bara trycker en gång...
Hur ska jag gå vidare med detta?
Detta är min första Mac så är helt vilse i Macvärlden. Datorn är inköpt hos Webhallen och dessvärre är deras support helt värdelös så vill helst hitta ett annat alternativ.
Kan man boka tid hos Applebutiken i Täby (bor i Stockholm) fast man inte köpt den där?
Läste att många med liknande problem fått sina 2016 modeller utbytta direkt i butiken (i USA dock), kan man hoppas på något sådant? Vill helst inte va utan dator i flera veckor