Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung erkänner problem med batteriladdning i Note 8

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter rapporter under slutet av 2017 bekräftar Samsung nu officiellt att vissa Galaxy Note 8-enheter har problem med batteriladdning.

Läs hela artikeln här

Samsung, Note-serien och batterier verkar de senaste åren betyda problem. ☹️

  • Medlem
  • 2018-01-02 17:44

Vågar man ladda fullt medan man kör DeX och vågar man ladda ur ? det är frågan
Peppar peppar så funkar min Note 8 ännu förutom vid ett tillfälle körde många appar i DeX och den frös och dog. Efter ca 30 minuter starta den om som om inget hänt, kollade med Samsung som ville att jag skulle bevaka om det hände igen. Annars är enda grejen jag retar mig på att kameran hoppar ofrivilligt ut i 4:3 läge. Hoppas att Samsung tar detta med batteri på allvar

Mitt enda problem eller kanske 2 problem är
1) trådlös ladning är irriterande eftersom när man sätter luren på stationen så känner det inte av det alla gånger, får typ lyfta och lägga tillbaks innan det startar laddning.
2) TouchID är ruskigt dålig jämfört med alla lurar jag haft inklusive iphone, oneplus3, LG G4 etc. Det känner många gånger inte av fingret.

Utöver det så är det ett underbart telefon.

  • Medlem
  • 2018-01-05 14:59
Ursprungligen av reza666:

Mitt enda problem eller kanske 2 problem är
1) trådlös ladning är irriterande eftersom när man sätter luren på stationen så känner det inte av det alla gånger, får typ lyfta och lägga tillbaks innan det startar laddning.
2) TouchID är ruskigt dålig jämfört med alla lurar jag haft inklusive iphone, oneplus3, LG G4 etc. Det känner många gånger inte av fingret.

Utöver det så är det ett underbart telefon.

Note 8?

Ursprungligen av PaO:

Note 8?

Japp! Min hand brukar svetas och bli lite varm vilket inte hjälper. Men på de andra lurar fungerar det betydligt bättre. Min bankID har jag slutat använda touchId för, ibland försöker jag 10+ gånger och inget. Känns inte alls pålitlig.

ps. har du tips på bra skärmskydd? har en Spigen case som inte lirar med vissa skydd + Zagg's glasskydd fungerar uselt, de har lim bara på sidorna så det lyfter sig efter bara en vecka och förstår känsligheten på skärmen.

  • Medlem
  • 2018-01-05 18:27
Ursprungligen av reza666:

Japp! Min hand brukar svetas och bli lite varm vilket inte hjälper. Men på de andra lurar fungerar det betydligt bättre. Min bankID har jag slutat använda touchId för, ibland försöker jag 10+ gånger och inget. Känns inte alls pålitlig.

ps. har du tips på bra skärmskydd? har en Spigen case som inte lirar med vissa skydd + Zagg's glasskydd fungerar uselt, de har lim bara på sidorna så det lyfter sig efter bara en vecka och förstår känsligheten på skärmen.

Använder inte fingeravtrycksläsare på min Note 8 tyvärr. Använder ansiktupplåsning / Google Smart lock för upplåsning och kod för tex bank ID vilket jag använder ca 2 ggr per månad.

Har faktiskt aldrig satt glasskydd på någon lur men köper alltid fodral som även skyddar glaset. Rullar runt på 3 olika fodral till min Note 8. Clearview Cover där man ser always On display igenom. LED view cover med ficka för körkortet och när jag bara använder Samsung Pay. Wallet Case Snugg när jag måste ha allt med mig och lämnar Secrid plånbok hemma ?

Hur lirar du med dina skal / fodral till Note

Ursprungligen av reza666:

Mitt enda problem eller kanske 2 problem är
1) trådlös ladning är irriterande eftersom när man sätter luren på stationen så känner det inte av det alla gånger, får typ lyfta och lägga tillbaks innan det startar laddning.
2) TouchID är ruskigt dålig jämfört med alla lurar jag haft inklusive iphone, oneplus3, LG G4 etc. Det känner många gånger inte av fingret.

Utöver det så är det ett underbart telefon.

Touch ID är vad Apple kallar sina sensorer, andra tillverkare kallar det bara fingeravtrycksläsare.

Ursprungligen av TheiPad:

Touch ID är vad Apple kallar sina sensorer, andra tillverkare kallar det bara fingeravtrycksläsare.

hehe visst så är det säkert men det är lättare och bara skriva så
Om det är en sak Apple fortfarande är bra på är att sätta standarder på saker och ting.

Ursprungligen av PaO:

Använder inte fingeravtrycksläsare på min Note 8 tyvärr. Använder ansiktupplåsning / Google Smart lock för upplåsning och kod för tex bank ID vilket jag använder ca 2 ggr per månad.

Har faktiskt aldrig satt glasskydd på någon lur men köper alltid fodral som även skyddar glaset. Rullar runt på 3 olika fodral till min Note 8. Clearview Cover där man ser always On display igenom. LED view cover med ficka för körkortet och när jag bara använder Samsung Pay. Wallet Case Snugg när jag måste ha allt med mig och lämnar Secrid plånbok hemma ?

Hur lirar du med dina skal / fodral till Note

Jag köpte 2 skal men fastnade för denna
https://www.amazon.co.uk/Samsung-Galaxy-Spige...

Kan rekommendera!

  • Medlem
  • 2018-01-06 17:09
Ursprungligen av reza666:

Jag köpte 2 skal men fastnade för denna
https://www.amazon.co.uk/Samsung-Galaxy-Spige...

Kan rekommendera!

Snyggt ?

Ursprungligen av reza666:

hehe visst så är det säkert men det är lättare och bara skriva så
Om det är en sak Apple fortfarande är bra på är att sätta standarder på saker och ting.

Ja, det stämmer.

1
Bevaka tråden