Hej!
Jag försöker aktivera iMessage på min dator (mac), efter att ha fått en ny mobil, och så loggar jag in så får jag ruta som säger
------
talk.google.com-lösenord
Meddaldnen kan inte logga in på [email protected] eftersom du ange ett felaktigt ID eller lösenord.
-----
Men rätta mig om jag har fel, det är väl gmail-lösenord som ska tryckas in där? (inte min icloud-lösenord?) för det är ju min faktiska gmail lösenord jag knappar in. Dessutom fattar jag inte ens vad det är? och om jag behöver det för att skicka mess via datorn?? Om det är så att man inte behöver den här funktionen för det, så struntar jag i det, och behöver således inte hjälp med det här
Men sen går jag in på meddelande ikonen i menyraden, klickar på Inställningar > logga in, skriver in mitt iCloud lösenord, och då får jag en kod skickad till min ipad/iphone som jag ska skriva in, men det ser utsåhär: https://www.pixeltopic.com/image/pdkrgixcfjpd... så var tusan ska jag skriva in koden?!
(Sen när det här fungerar, hur gör man så man kan skicka meddelanden via datorn till tex anroids - hade den funktionen förut. )