Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi testar den första mobiltelefonen med fingeravtrycksläsare i skärmen

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På CES i Las Vegas visar den kinesiska mobiltelefontillverkaren Vivo upp den första telefonen med Synaptics Clear ID, en fingeravtrycksläsare som göms under skärmen på enheten.

Läs hela artikeln här

Det vill jag ha i min nästa telefon.

Vivo ägs av BBK Electronics som också äger Oppo samt OnePlus.
Oppo är #5 globalt och Vivo #6. Med Oppo och Vivo tillsammans hamnar BBK Electronics på plats #2 globalt efter Samsung.

Fingertrycksläsare... såååå 2017!

Ursprungligen av _empty:

Fingertrycksläsare... såååå 2017!

Varför välja den ena eller den andra när man kan ha båda? ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-01-11 14:33
Ursprungligen av keptang:

Varför välja den ena eller den andra när man kan ha båda? ?

Varför använda ett krav på fysisk beröring när man inte behöver?

Ursprungligen av keptang:

Det vill jag ha i min nästa telefon.

Vivo ägs av BBK Electronics som också äger Oppo samt OnePlus.
Oppo är #5 globalt och Vivo #6. Med Oppo och Vivo tillsammans hamnar BBK Electronics på plats #2 globalt efter Samsung.

Detta vill jag också ha! När jag testade Iphone X tyckte jag att det var störigt att inte ha båda. Det är för många gånger Face ID inte är optimalt.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-01-11 15:52
Ursprungligen av amandareventlid:

Detta vill jag också ha! När jag testade Iphone X tyckte jag att det var störigt att inte ha båda. Det är för många gånger Face ID inte är optimalt.

Jag hade ingen tro eller gissningar kring FaceID innan jag hade telefonen i handen men jag kan inte komma på något scenario där det innebär ett problem, har heller aldrig stött på något problem.

Vad syftar du på när du säger att FaceID många gånger inte är optimal?

Det vore helt fantastiskt!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2018-01-11 16:00
Ursprungligen av zinned:

Jag hade ingen tro eller gissningar kring FaceID innan jag hade telefonen i handen men jag kan inte komma på något scenario där det innebär ett problem, har heller aldrig stött på något problem.

Vad syftar du på när du säger att FaceID många gånger inte är optimal?

Om telefonen ligger på bordet och du inte har lust att lyfta upp telefonen är du körd med FaceID.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-01-11 16:08
Ursprungligen av ooskar:

Om telefonen ligger på bordet och du inte har lust att lyfta upp telefonen är du körd med FaceID.

Körd vad det gäller att göra...vad?

Låsa upp den kan jag göra genom att närma mig den, vilket man ändå måste göra utan FaceID för att låsa upp med finger samt läsa/titta på det man önskade. Så vad är man körd med att göra?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2018-01-11 16:11
Ursprungligen av zinned:

Körd vad det gäller att göra...vad?

Låsa upp den kan jag göra genom att närma mig den, vilket man ändå måste göra utan FaceID för att låsa upp med finger samt läsa/titta på det man önskade. Så vad är man körd med att göra?

Hur ska du låsa upp telefonen om du inte kan placera din ansikte framför sensorerna? Kod? Det känns förlegat.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-01-11 16:14
Ursprungligen av ooskar:

Hur ska du låsa upp telefonen om du inte kan placera din ansikte framför sensorerna? Kod? Det känns förlegat.

Inte kan? Det är bara att ha nyllet hyfsat i närheten och i någorlunda vinkel mot sensorerna så låses den upp, man måste inte hålla den exakt i rät vinkel mitt framför ansiktet. Att sätta ansiktet i ett sådant läge är något man hade gjort automatiskt om man skulle låsa upp luren med fingret och sedan läsa på skärmen. Så jag undrar fortfarande vad man är körd med...

  • Medlem
  • 2018-01-11 16:27
Ursprungligen av zinned:

Körd vad det gäller att göra...vad?

Låsa upp den kan jag göra genom att närma mig den, vilket man ändå måste göra utan FaceID för att låsa upp med finger samt läsa/titta på det man önskade. Så vad är man körd med att göra?

Jag har ofta min 8 Plus liggandes på bordet en bit ifrån mig. När jag vill kolla mailen eller något annat så sträcker jag ut armen, sätter fingret på sensorn och telefonen är upplåst och jag kan jobba vidare med den. Finns ingen anledning att lyfta på telefonen då.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-01-11 16:31
Ursprungligen av Ljung:

Jag har ofta min 8 Plus liggandes på bordet en bit ifrån mig. När jag vill kolla mailen eller något annat så sträcker jag ut armen, sätter fingret på sensorn och telefonen är upplåst och jag kan jobba vidare med den. Finns ingen anledning att lyfta på telefonen då.

Om du jobbar vidare med telefonen så gör du ju det med den framför dig, du låser alltså upp den och tar den till dig. Samma sak kan man ju göra med FaceID.

Om du menar att du bara kollar notiserna genom att väcka den så kan man ju göra det bara genom att knacka/peta på skärmen så väcks den och man kan se notiserna.

Jag behöver fortfarande en förklaring kring vad som inte är optimalt med FaceID.

  • Medlem
  • 2018-01-11 16:35
Ursprungligen av zinned:

Om du jobbar vidare med telefonen så gör du ju det med den framför dig, du låser alltså upp den och tar den till dig. Samma sak kan man ju göra med FaceID.

Om du menar att du bara kollar notiserna genom att väcka den så kan man ju göra det bara genom att knacka/peta på skärmen så väcks den och man kan se notiserna.

Jag behöver fortfarande en förklaring kring vad som inte är optimalt med FaceID.

Varför tror du att jag måste lyfta på telefonen och ha den framför mig? Det går exempelvis alldeles utmärkt att öppna en webbsida i Safari och scrolla, kolla vädret eller välja en ny spellista i Apple Music utan att behöva lyfta på telefonen.

  • Medlem
  • 2018-01-11 16:51
Ursprungligen av keptang:

Varför välja den ena eller den andra när man kan ha båda? ?

Håller med dig om det ?

  • Medlem
  • 2018-01-11 16:53
Ursprungligen av keptang:

Det vill jag ha i min nästa telefon.

Vivo ägs av BBK Electronics som också äger Oppo samt OnePlus.
Oppo är #5 globalt och Vivo #6. Med Oppo och Vivo tillsammans hamnar BBK Electronics på plats #2 globalt efter Samsung.

Japp håller med dig om det med ?

Valfrihet och möjligheter istället för att tillverkare bestämmer åt mig vad de anser vara bäst

  • Medlem
  • 2018-01-11 16:55
Ursprungligen av zinned:

Varför använda ett krav på fysisk beröring när man inte behöver?

Har ansiktupplåsning och always On display på min lur.
Men även iris och fingeravtrycksläsare
Varför utesluta det ena när man kan ha allt ?

1
Bevaka tråden