Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag älskar SPAM

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-09-02 16:12

Eller vänta nu här..
Jag älskar att blokera spam.
Okej, osirusofts svartlista är borta.
Ordb.org är ju lite väl seriösa och listar inga open proxy servrar..
Spamassassin rockar fett.

Så vad saknar jag för att få det ultimata spamskyddet?
Jag menar, mail i all sin prakt, men även mail som har lärt sig själv missar ett och annat mail ibland, speciellt kedjebrev, gratis nokia telefoner etc..

Eller alla svenska spammare för den delen..

Vill gärna veta vad andra folk har för preferenser när det gäller oönskad epost.
Är det nån mer än jag som anmäler spammarna, eller blokerar de svenska epostservar som sugit adresser på webben och sedan massutskickar till dessa (medströms, pcfynd etc)

//N\\ the 19" racket man.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-02 16:20

En stor sak i att slippa spam är att aldrig öppna mailen...
Eller se till att mailprogramet absolut inte tolkar html-kod...

Där ligger ju ofta en bildlänk till en site - hur många mail tror du du måste öppna innan man kan peka ut exakt att just din mailadress är aktiv När man vet att den är aktiv så är den värd pengar... och betalar man för en adress så kommer man nog fasen använda den också i utskick (efter utskick (efter utskick (efter utskick (...))))

  • Medlem
  • 2003-09-02 16:25

Rätt trevlig funktion i spamassasin är att man kan döda så kallade "webbugs"mail..
Så slipper man alla mail som innehåller ngn bild med epostadress/idnummer etc..

Som tips bara.

  • Oregistrerad
  • 2003-09-02 16:35
Citat:

Skrevs ursprungligen av Najk
/../ slipper man alla mail som innehåller ngn bild med epostadress/idnummer etc..

Tja, då har man väl några olika subdomäner att länka bilderna till då
Matris som matris för att kolla vad som är 'alive'

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-09-02 17:11

Jag har CPanel och satt ett mailfilter som blockerar alla mail med siffror i avsändaradressen (utom 99mac.com), plus mail från en bunt notoriska spamdomäner. Det fina är att de lär studsa tillbaka som "adressaten okänd" och min adress blir därmed mer och mer ointyressant för spammare. Så om 20-30 år kanske jag törs ta bort filtren helt och hållet.

Medan hela världan knäade under spam för ett par veckor sedan fick jag inte ett enda.

Sure, legitima mail från en del kanske studsar tillbaka, men jag känner ingen med siffror i sim adress, så det bryr jag mig inte om.

Danne

Citat:

Skrevs ursprungligen av Danne V
Sure, legitima mail från en del kanske studsar tillbaka, men jag känner ingen med siffror i sim adress, så det bryr jag mig inte om.

Känner du inga studenter alls?

Jag hatar spam, men vet inte vad jag ska göra åt eländet. Floden är säkert över 10 spam per äkta brev, om inte värre. Vidrigt. Och alla brev om porr, begrägeriförsök (många är säkert båda) och lemförstorare, det är inte speciellt bra för humöret. Bara rubriker som talar om sex med djur, incest och liknande, det är avskyvärt. Jag måste ha ett grinigt spamfilter snart men mina servrar är så tjuriga att jag inte kan poppa med vanliga klienter.

Jag tycker omröstningen kunde haft med frågan om man är beredd att mobba kända spammare, ringa dem mitt i natten, tömma sopor på deras gräsmatta eller andra roliga tilltag.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Jag hatar spam, men vet inte vad jag ska göra åt eländet.

Vilket e-postprogram använder du? Senaste betan av Eudora har ett bra spam-filter.

vi hörs
pelle

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pelle Sten
Vilket e-postprogram använder du? Senaste betan av Eudora har ett bra spam-filter.

Själv är jag nöjd med spamfiltret i mail.app. Inte är det mycket som slinker igenom.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-09-02 22:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Känner du inga studenter alls?

Nä, dom har försvunnit in i glömskans mörka dunkel nästan som det mesta jag lärde mig av din farbror.

Jag använder Entourage och har satt dess spamfilter att skicka skräpet direkt i papperskorgen. Men problemet med ett filter i klienten är ju att avsändaren uppfattar adressen som giltig. Därmed ökar den i värde, säljs vidare till fler spammare, osv, etc i oändlighet.

Därför är det bättre att blockera sk***n redan i mailservern så att de studsar tillbaka som "undeliverable". Därmed anses adressen värdelös, och plockas så småningom bort från fler och fler spamlistor. Hoppas man ialla fall...

Danne

1
Bevaka tråden