Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt: #213: Testpilot på besök

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Denna vecka har vi äran att ha vår testpilot och forummedlem JohannesKBA på besök i poddstudion. Vi pratar smarta hem, små telefoner, hur det är att vara testpilot och mycket, mycket mer.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-01-13 09:28

Kul att få vara med! ?

  • Medlem
  • 2018-01-13 15:20

Kul att höra ett avsnitt med en användare på hög nivå av smarta hemmet i @JohannesKBA. Hade jag haft tid och till viss del pengar hade jag byggt ett system på z-wave. Nu behåller jag mitt gamla 433 system och ser vad det tar vägen med tex Smartthings ?

Ursprungligen av JohannesKBA:

Kul att få vara med! ?

Jättekul att du var med!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-13 17:56
Ursprungligen av JohannesKBA:

Kul att få vara med! ?

Det var riktigt kul att träffa dig i verkliga livet och prata teknik i podden, det får det bli repris på!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-01-13 17:58
Ursprungligen av PaO:

Kul att höra ett avsnitt med en användare på hög nivå av smarta hemmet i @JohannesKBA. Hade jag haft tid och till viss del pengar hade jag byggt ett system på z-wave. Nu behåller jag mitt gamla 433 system och ser vad det tar vägen med tex Smartthings ?

Ah intressant, vad har du byggt upp i ditt smarta hem runt 433 MHz?

Hade gärna sett en tidsintervall när respektive ämne börjar så man kan snabbspola dit.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-01-13 21:26
Ursprungligen av ekloev:

Ah intressant, vad har du byggt upp i ditt smarta hem runt 433 MHz?

Mitt ligger med Telldus/NEXA, jag tror det är vanligast i Sverige.

  • Medlem
  • 2018-01-14 07:42
Ursprungligen av ekloev:

Ah intressant, vad har du byggt upp i ditt smarta hem runt 433 MHz?

Inte så mycket sensorer ute och inne runt om huset för att se temp och luftfuktighet

Belysning som mest går på schemat och några on off dimmer. Nu i juletid så ligger ju alla scheman kvar sedan förra året såsom julstjärna och gran och slingor ute som inne vilket är tidsbesparande ?

Fjärrstyr skrivaren och på sommaren golvfläkt i sovrummet

Skrivare är på ovanvåningen i arbetsrum och är skönt att kunna starta och stänga av och sedan hämtar man utskrift vid behov

  • Medlem
  • 2018-01-14 21:29

@Amanda fick mig att aktivera Bixby voice igen och verkligen ge det en sista chans. Resulterade i flera snabb kommando bla. som "Good morning" och "Good night". Faktiskt bättre än jag trodde och nu får vi se om jag fastnar ?

Ursprungligen av PaO:

@Amanda fick mig att aktivera Bixby voice igen och verkligen ge det en sista chans. Resulterade i flera snabb kommando bla. som "Good morning" och "Good night". Faktiskt bättre än jag trodde och nu får vi se om jag fastnar ?

Vad roligt! Vill tipsa om en bra jämförelse mellan Siri och Bixby där man ser lite vad Bixby går för. Om jag hade en Samsung-lur skulle jag använda Bixby rätt flitigt tror jag! https://www.youtube.com/watch?v=dwhF7rF52BY

Ursprungligen av Laserturken:

Hade gärna sett en tidsintervall när respektive ämne börjar så man kan snabbspola dit.

Tack för feedback! Det är tyvärr något som skulle ta alldeles för mycket tid att fixa med. Haha, skulle behöva jobba med väldigt mycket färre hållpunkter då, snarare fem än runt 20.

1
Bevaka tråden