Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #218: Lite trasiga och knasiga

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Andreas vilar upp sig hemma, Amandas halsont ställer till det – men podd blir det ändå. Som nästan varje vecka.

Läs hela artikeln här

Trasiga är det nya! Så vi lever idag.

Tack för avsnittet och hoppas @ekloev blir frisk snart. Han är saknad! Tror inte jag varit sjuk på 15 år eller så. Om man inte räknar med sjuk i huvudet och bakfylla då.

Ha en fin helg 99!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-17 16:44
Ursprungligen av SweSG:

Trasiga är det nya! Så vi lever idag.

Tack för avsnittet och hoppas @ekloev blir frisk snart. Han är saknad! Tror inte jag varit sjuk på 15 år eller så. Om man inte räknar med sjuk i huvudet och bakfylla då.

Ha en fin helg 99!

Tack för omtanken! Jag avundas ditt immunförsvar, jag är glad bara för att slippa vinterkräksjukan och andra säsongsbaserade åkommor (men inte vanliga influensan som jag tydligen förväxlar med annat).

Önskar dig en riktigt fin helg också!

Jättebra avsnitt av denna fantastiska poddcast!?

Ursprungligen av TheiPad:

Jättebra avsnitt av denna fantastiska poddcast!?

Tack! ☺️

Ursprungligen av ekloev:

Tack för omtanken! Jag avundas ditt immunförsvar, jag är glad bara för att slippa vinterkräksjukan och andra säsongsbaserade åkommor (men inte vanliga influensan som jag tydligen förväxlar med annat).

Önskar dig en riktigt fin helg också!

Jag ska ge dig några tips min vän på ett långt och bra liv utan sjukdom! Massa stress, 3 liter kaffe om dagen. Skräpmat utan det där gröna skiten! 4 timmars sömn/natt!

Följer du mina tips så blir du aldrig sjuk!

  • Medlem
  • 2018-02-18 15:57

Mycket trevligt poddavsnitt som vanligt, tack ?
Homepod är intressant tycker jag och känns lite som om Apples investerare tryckt på att få ut den. Vi får se på WWDC hur Siri utvecklas. Nu handlar jag all mat och hushållsprodukter till familjen på nätet med hemleverans. Självskanning är annars bra tycker jag och när man kommit över de inledande kontrollerna så brukar det dröja minst ett halvår innan man får en ny, om de inte hittar några missar på vägen dvs. Någon annan som vet mer än mig vad som händer om man råkar få med sig skannerenheten hem? ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-18 17:00
Ursprungligen av PaO:

Mycket trevligt poddavsnitt som vanligt, tack ?
Homepod är intressant tycker jag och känns lite som om Apples investerare tryckt på att få ut den. Vi får se på WWDC hur Siri utvecklas. Nu handlar jag all mat och hushållsprodukter till familjen på nätet med hemleverans. Självskanning är annars bra tycker jag och när man kommit över de inledande kontrollerna så brukar det dröja minst ett halvår innan man får en ny, om de inte hittar några missar på vägen dvs. Någon annan som vet mer än mig vad som händer om man råkar få med sig skannerenheten hem? ?

Har du några konkreta påståenden som visar på det? Har verkligen aktieägare en sådan makt?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-18 17:01
Ursprungligen av PaO:

Mycket trevligt poddavsnitt som vanligt, tack ?
Homepod är intressant tycker jag och känns lite som om Apples investerare tryckt på att få ut den. Vi får se på WWDC hur Siri utvecklas. Nu handlar jag all mat och hushållsprodukter till familjen på nätet med hemleverans. Självskanning är annars bra tycker jag och när man kommit över de inledande kontrollerna så brukar det dröja minst ett halvår innan man får en ny, om de inte hittar några missar på vägen dvs. Någon annan som vet mer än mig vad som händer om man råkar få med sig skannerenheten hem? ?

Händer säkert inget mer än att du blir ersättningsskyldig till en ny handscanner och då får du se till att du stjäl så mycket mat att det kompenserar kostnaden för en ny.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-02-18 18:46
Ursprungligen av SweSG:

Jag ska ge dig några tips min vän på ett långt och bra liv utan sjukdom! Massa stress, 3 liter kaffe om dagen. Skräpmat utan det där gröna skiten! 4 timmars sömn/natt!

Följer du mina tips så blir du aldrig sjuk!

Haha! Men vad tusan, tre liter kaffe om dagen och en hel del stress är det ju check på för min del, kan hemligheten verkligen ligga i skräpmaten? Det är den enda punkten där jag bommar!

  • Medlem
  • 2018-02-18 19:40
Ursprungligen av Innis:

Har du några konkreta påståenden som visar på det? Har verkligen aktieägare en sådan makt?

Angående Homepod specifikt nej

Allmänt gällande AB så är det ja

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-18 19:46
Ursprungligen av PaO:

Angående Homepod specifikt nej

Allmänt gällande AB så är det ja

Kan du ge några exempel på vilka produkter som aktieägarna har tvingat Apple släppa förtidigt?

  • Medlem
  • 2018-02-18 20:57
Ursprungligen av Innis:

Kan du ge några exempel på vilka produkter som aktieägarna har tvingat Apple släppa förtidigt?

Kan du?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-18 22:04
Ursprungligen av PaO:

Kan du?

Varför vänder du frågan mot mig när det var du som påstod att aktieägarna kunde göra det?
Jag är verkligen intresserad vilken produkt aktieägarna har tvingat eller ska vi säga skyndat ut på marknaden.
Har du någon information om det?

Ursprungligen av PaO:

Mycket trevligt poddavsnitt som vanligt, tack ?
Homepod är intressant tycker jag och känns lite som om Apples investerare tryckt på att få ut den. Vi får se på WWDC hur Siri utvecklas. Nu handlar jag all mat och hushållsprodukter till familjen på nätet med hemleverans. Självskanning är annars bra tycker jag och när man kommit över de inledande kontrollerna så brukar det dröja minst ett halvår innan man får en ny, om de inte hittar några missar på vägen dvs. Någon annan som vet mer än mig vad som händer om man råkar få med sig skannerenheten hem? ?

Haha, hur får man ens med sig scannern hem?

Ursprungligen av Innis:

Har du några konkreta påståenden som visar på det? Har verkligen aktieägare en sådan makt?

Nu står det ju "känns lite som om" i inlägget från @PaO, och hur nån känner/gissar/tycker kräver ju inga några bevis på det sättet.

Men om vi ska prata om just vad aktieägarna har för makt, så har de väl en hel del att säga till om, är väl lite av vitsen med aktiebolag. Inte makt över den dagliga verksamheten utan via bolagsstämman där styrelsen röstas fram och så där. Kan tänka mig att aktieägare med många aktier har informell makt och kan göra påtryckningar på olika sätt som vi aldrig får veta om. Nån kanske ringer Cook och har starka åsikter han känner han måste tillgodose? Jag spekulerar hej vilt här och det hela är väl lite off-topic.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-02-19 14:35
Ursprungligen av Ida Blix:

Nu står det ju "känns lite som om" i inlägget från @PaO, och hur nån känner/gissar/tycker kräver ju inga några bevis på det sättet.

Men om vi ska prata om just vad aktieägarna har för makt, så har de väl en hel del att säga till om, är väl lite av vitsen med aktiebolag. Inte makt över den dagliga verksamheten utan via bolagsstämman där styrelsen röstas fram och så där. Kan tänka mig att aktieägare med många aktier har informell makt och kan göra påtryckningar på olika sätt som vi aldrig får veta om. Nån kanske ringer Cook och har starka åsikter han känner han måste tillgodose? Jag spekulerar hej vilt här och det hela är väl lite off-topic.

Precis vad min uppfattning också är att dom bara har ett övergripande inflytande på driften.
Att om dom tycker att enskilda personer i styrelsen missköter sig kan dom röstas bort.
Någon påverkan direkt på enskilda produkter har dom inte.

  • Medlem
  • 2018-02-19 17:20
Ursprungligen av Ida Blix:

Haha, hur får man ens med sig scannern hem?

För ett antal år sedan när min son var liten och som stressad småbarnsförälder var man och handlade mat. Väl inne i butiken ringer min fru och säger att det forsar vatten i tvättstugan. Jag har inte hunnit plocka några varor så snabbt ut till bilen och när jag ställer in vagnen i stället upptäcker jag skannern. Beslutet blev att lägga den i bakluckan och köra hem i ilfart och den pep konstant relativt högt minns jag. Några timmar senare är jag tillbaka men mitt kort är låst till en skanner som inte har kontakt. Fick låsa upp det i förbutiken och berätta som det var ?

  • Medlem
  • 2018-02-19 19:06
Ursprungligen av Ida Blix:

Nu står det ju "känns lite som om" i inlägget från @PaO, och hur nån känner/gissar/tycker kräver ju inga några bevis på det sättet.

Men om vi ska prata om just vad aktieägarna har för makt, så har de väl en hel del att säga till om, är väl lite av vitsen med aktiebolag. Inte makt över den dagliga verksamheten utan via bolagsstämman där styrelsen röstas fram och så där. Kan tänka mig att aktieägare med många aktier har informell makt och kan göra påtryckningar på olika sätt som vi aldrig får veta om. Nån kanske ringer Cook och har starka åsikter han känner han måste tillgodose? Jag spekulerar hej vilt här och det hela är väl lite off-topic.

Om jag nu tillåts att spekulera hej villt utan någon som helst belägg ?

Arthur Levinson går in till Tim Cook och säger att nu när vi halverar produktionen av iPhone X så får du trycka ut Homepod på marknaden illa kvickt ?

Man skulle varit en fluga på väggen i vissa rum i rymdskeppet ?

Intressant är att Arthur Levinson även är VD för ett Google Alphabet bio företag

Ursprungligen av PaO:

För ett antal år sedan när min son var liten och som stressad småbarnsförälder var man och handlade mat. Väl inne i butiken ringer min fru och säger att det forsar vatten i tvättstugan. Jag har inte hunnit plocka några varor så snabbt ut till bilen och när jag ställer in vagnen i stället upptäcker jag skannern. Beslutet blev att lägga den i bakluckan och köra hem i ilfart och den pep konstant relativt högt minns jag. Några timmar senare är jag tillbaka men mitt kort är låst till en skanner som inte har kontakt. Fick låsa upp det i förbutiken och berätta som det var ?

Ah, helt rimligt faktiskt.

Ursprungligen av PaO:

Om jag nu tillåts att spekulera hej villt utan någon som helst belägg ?

Arthur Levinson går in till Tim Cook och säger att nu när vi halverar produktionen av iPhone X så får du trycka ut Homepod på marknaden illa kvickt ?

Man skulle varit en fluga på väggen i vissa rum i rymdskeppet ?

Intressant är att Arthur Levinson även är VD för ett Google Alphabet bio företag

Ja, men lite så tänker jag också att det KAN gå till.

1
Bevaka tråden