Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Asus visar upp Zenfone 5 och 5Z

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Också Asus vill vara med här på MWC med en flaggskeppsmobil. Deras nyaste heter Zenfone 5Z och är en 6,2-tums telefon med dubbla kameror och flera AI-funktioner.

Läs hela artikeln här

"mindre flärp..."

Jo, jo...

  • Medlem
  • 2018-02-28 05:08
Ursprungligen av BlackSmp:

"mindre flärp..."

Jo, jo...

För halva priset mot X om man nu tycker kvaliteten räcker

Ursprungligen av BlackSmp:

"mindre flärp..."

Jo, jo...

Det har sina fördelar med mindre notch (men deras glirningar mot fruit phone x var riktigt trista). Det ryms några fler ikoner på vardera sida och de har gjort några intressanta grejer mjukvarumässigt. Appar behöver inte anpassas utan hamnar under med en rak kant.

Notiser från systemet håller sig på ena sidan och appar och sånt på den andra. Det varierar vilken ikon som syns där uppe. Har du många gick det att dra fram en liten extra rad för att se dem.

All in all är jag ju en fruit phone x-person, men uppskattade ändå några av Asus implementeringar.

Hade inte Sony en liknande laddningsfunktion i sin XZ2?

Ursprungligen av TheiPad:

Hade inte Sony en liknande laddningsfunktion i sin XZ2?

Jo, vi pratade precis om det. Sony har kört med vad de kallar Battery Care i några år nu, det är samma princip.

Citat:

Use Battery Care to increase the lifespan of your battery. This feature detects your charging patterns and estimates the start and end times of your regular charging period. The rate of charging is controlled so that your battery reaches 100% just before you disconnect the charger.

Vet inte om fler har infört liknande vid det här laget, men oavsett "på tiden" det kopieras kan man tycka. Fungerar enligt min erfarenhet bra, och hjälper det batteriets livslängd ens lite - why not.

Ursprungligen av emilakered:

Jo, vi pratade precis om det. Sony har kört med vad de kallar Battery Care i några år nu, det är samma princip.
Vet inte om fler har infört liknande vid det här laget, men oavsett "på tiden" det kopieras kan man tycka. Fungerar enligt min erfarenhet bra, och hjälper det batteriets livslängd ens lite - why not.

Nu är bara frågan hur Apple kommer få det att låta som om dem kom på idén när (om) de lanserar en likadan funktion i en iPhone.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-02-28 13:03
Ursprungligen av TheiPad:

Nu är bara frågan hur Apple kommer få det att låta som om dem kom på idén när (om) de lanserar en likadan funktion i en iPhone.

Det hoppas jag inte de gör. Den dagen jag rycker åt mej telefonen tidigare än vanligt, är den alltså inte laddad till 100 %, även om den har legat på laddning flera timmar....

Ursprungligen av kenjon:

Det hoppas jag inte de gör. Den dagen jag rycker åt mej telefonen tidigare än vanligt, är den alltså inte laddad till 100 %, även om den har legat på laddning flera timmar....

Vi får väl hoppas att man får möjlighet att stänga av funktionen. Själv laddar jag inte på natten så det är inget problem för mig.

Ursprungligen av kenjon:

Det hoppas jag inte de gör. Den dagen jag rycker åt mej telefonen tidigare än vanligt, är den alltså inte laddad till 100 %, även om den har legat på laddning flera timmar....

Man kan välja själv hur den ska laddas.

Ursprungligen av kenjon:

Det hoppas jag inte de gör. Den dagen jag rycker åt mej telefonen tidigare än vanligt, är den alltså inte laddad till 100 %, även om den har legat på laddning flera timmar....

Fast 80% eller 100% är inte ett bekymmer tycker jag. Mobilen laddas ju snabbt upp till den nivån och du kan så klart bestämma själv om/när du vill använda det.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-03-01 17:14

Vet vi det? Funktionen finns väl inte på iPhone än...

1
Bevaka tråden