Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples T2 chip på nyare Macar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Rykten går ju att T2 chippet kanske ska hjälpa till att köra iOS appar i Macen (projekt Marzipan?), och det vore ju kalas om man slängde ut eller integrerade detta med Dashboard så man får dessa iOS appar samlade på ett ställe liknande Launchpad.
Tycker iaf jag

Senast redigerat 2018-03-06 15:26

Om jag förstår det rätt så kan man inte starta en T2 dator från en extern drive av säkerhetsskäl. Går det att stänga av denna blockering?

  • Medlem
  • 2018-11-24 10:37
Ursprungligen av Saffran:

Om jag förstår det rätt så kan man inte starta en T2 dator från en extern drive av säkerhetsskäl. Går det att stänga av denna blockering?

Ja. Se https://support.apple.com/en-us/HT208330

  • Medlem
  • 2018-11-24 12:29
Ursprungligen av CekariYH:

Rykten går ju att T2 chippet kanske ska hjälpa till att köra iOS appar i Macen (projekt Marzipan?), och det vore ju kalas om man slängde ut eller integrerade detta med Dashboard så man får dessa iOS appar samlade på ett ställe liknande Launchpad.
Tycker iaf jag

Marzipan har inget med T2-chippet att göra. Det är ett SDK som gör att det går att porta iOS-appar till macOS med en i sammanhanget liten arbetsinsats. Apple själva har använt det för Aktier och Röstmemon i Mojave och förhoppningsvis blir det tillgängligt för utvecklare inom snar framtid.

Startsäkerhetsverktyg

Gick in i Startsäkerhetsverktyg efter att ha startat med "kringla-R"
"Autentisering krävs"
"Ange macOS-lösenord"
"Ingen administratör hittades"

Har startat upp med "kringla-R" och inte kunnat ange någon administratör. Hur gör man nu? Kan man gå via Terminalen?

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2018-12-19 23:23
Ursprungligen av Saffran:

Gick in i Startsäkerhetsverktyg efter att ha startat med "kringla-R"
"Autentisering krävs"
"Ange macOS-lösenord"
"Ingen administratör hittades"

Har startat upp med "kringla-R" och inte kunnat ange någon administratör. Hur gör man nu? Kan man gå via Terminalen?

Har du formatterat hårddisken, eller vad har hänt?
Om du har formatterat disken, så måste du forsöka att installera om den med att hålla nere Alt+cmd+r, har du tur, så funkar det.

1
Bevaka tråden