Gillar mest min Hue ljusslinga på bakkanten av mitt skrivbord, den är schemalagd med mina arbetstider och ger ett behagligt bakgrundsljus bakom datorskärmarna så att kontrasterna minskar. Funderar på att sätta något liknande bakom TV:n i vardagsrummer också.
Sedan styr jag också en del övrig belysning i hemmet via Philips Hue och då via solens nedgång. Eftersom de inte släppt någon certifierad utelampa än så kör jag på den enklaste Hue lampan ute än så länge och det fungerar kalas.
Det bästa som jag uppskattar med Hue är att det är LED, och det går att dimma väldigt lågt samt att man kan schemalägga och även fjärrstyra. Att sedan kunna kontrollera med Siri och med min telefon/klocka är bara en liten bonus.
Än så länge är det 14 lampor 1 hue rörelsesensor och två Logitech Circle 2 kameror jag har men tittar på smarta kontakter samt väntar på en smart elpluggar som fungerar med HomeKit och bergvärme när det nu kommer. Lite sugen på Homepod när den kommer till Sverige. Kör med Bose Soundtouch än så länge i 4 st rum.