Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina bästa Iphone X‑tips

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med ett par månader med Iphone X bakom om mig är det dags att bjuda på en uppsättning tips och tricks för att få ut lite mer av telefonen.

Läs hela artikeln här

Många bra tips i artikeln!

Tack för bra video!

Citat:

Gör så här
Gå till Inställningar > Bakgrundsbild > Stillbilder

Skrolla längst ned och välj den enkla svarta bilden

Gå tillbaka till Inställningar > Allmänt > Hjälpmedel > Skärmhjälpmedel

Aktivera Invertera färger

Aktivera Färgfilter och Gråskala

'
Hmm... Ska till USA snart och tror att jag ska prova detta under själva flygresan. Bra tips

  • Medlem
  • 2018-03-16 14:59
Ursprungligen av BlackSmp:

'
Hmm... Ska till USA snart och tror att jag ska prova detta under själva flygresan. Bra tips

Om man även lägger till denna i "Hjälpmedelsgenväg" (längt ner under hjälpmedel) så kan du trippeltrycka på sidoknappen för att starta/avsluta detta.

Nå snabbt upp överst på en internet sida....

Som vanligt så kan man trycka på klockans siffror längst upp till vänster hörn. Då kommer du snabbt upp på en internet sida istället för att skrolla upp. Men, gäller ju alla iPhone tänker jag.

Tack för många fina tips

Omstart av telefonen

Ursprungligen av Redaktionen:

Med ett par månader med Iphone X bakom om mig är det dags att bjuda på en uppsättning tips och tricks för att få ut lite mer av telefonen.

Läs hela artikeln här

På flera web sidor kan man läsa att för att starta om sin iPhone X så kan man trycka volume up, sedan ner och hålla sidoknappen intryckt i några sekunder så kommer Stäng av slidern fram. Har telefonen hängt sig så skall den göra en hård omstart om man håller inne sidoknappen till Apples logo kommer fram.

Man kan även hålla inne en av volym knapparna plus sidoknappen i någon sekund så kommer Stäng av slidern fram tillsammans med SOS och Medical ID.

Senast redigerat 2018-03-20 06:18

Spara eller skicka Animojis

För en tid sedan läste jag en guide för att spara och skicka Animojis via andra kanaler än iMessage, men det innebar att nyttja iOS inbyggda screen recorder. Men det finns ett bättre sätt. Efter du har sänt den till en kompis så man man "force" trycka på den och se den i fullskärm, sedan kan man enkelt klicka på "dela" symbolen nere i vänstra hörnet för att spara, kopiera eller skicka via airdrop eller mail.

Ursprungligen av MacMarkus:

Som vanligt så kan man trycka på klockans siffror längst upp till vänster hörn. Då kommer du snabbt upp på en internet sida istället för att skrolla upp. Men, gäller ju alla iPhone tänker jag.

Kan du förtydliga eller visa i en film?

Ursprungligen av calinou:

Kan du förtydliga eller visa i en film?

Har du en iphone så kan du göra det själv.

Go Straight to the Top When viewing a long Web page, if you want to get back to the top, or access Safari’s address field, you don’t have to scroll all the way up; instead, just tap on the gray status bar at the top of the iPhone’s screen. You’ll be immediately transported to the top of the current Web page.

https://www.macworld.com/article/1060232/nov0...
https://www.youtube.com/watch?v=g4oFHVMhLoI

1
Bevaka tråden