Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olyckan var framme.. Trasig display. Hur får jag över Apple Watch och Airpods till ny telefon?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2018-03-25 20:30

Hej allihopa.

Blir väldigt osäker därav jag startar denna diskussion.

Idag på gymmet var olyckan framme en hantel av det tyngre slaget studsade på min iPhone7Plus så att framsida kameran samt displayen gick.

Nu har jag en iPhone8Plus på lager hemma som jag inte ens packat upp så det blir att ta fram den imorgon.

MEN till min dilemma.

Jag har både Applewatch S3 & Airpods kopplade till den trasiga mobilen, kan man på något smidigt sätt para ihop dom med den nya mobilen eller måste man återställa klockan osv.

Har aldrig gjort just detta därför jag bli så förbaskat osäker.

MVH Raja

Senast redigerat 2018-03-26 01:33
Ursprungligen av Raja1:

Hej allihopa.

Blir väldigt osäker därav jag startar denna diskussion.

Idag på gymmet var olyckan framme en hantel av det tyngre slaget studsade på min iPhone7Plus så att framsida kameran samt displayen gick.

Nu har jag en iPhone8Plus på lager hemma som jag inte ens packat upp så det blir att ta fram den imorgon.

MEN till min dilemma.

Jag har både Applewatch S3 & Airpods kopplade till den trasiga mobilen, kan man på något smidigt sätt para ihop dom med den nya mobilen eller måste man återställa klockan osv.

Har aldrig gjort just detta därför jag bli så förbaskat osäker.

MVH Raja

Airpodsen är inga bekymmer, de kan du synka om med din nya. Det finns en liten knapp på fodralet du använder för att få dem att vilja prata med en ny enhet.

När det gäller klockan borde den följa med när du sätter igång den nya, Apple har ny setup de kallar för snabbstart som borde fråga om du vill använda din klocka med din nya telefon.

Står mer om det hos Apple här:

https://support.apple.com/sv-se/HT201269

• Medlem
  • 2018-03-26 16:00
Ursprungligen av Ida Blix:

Airpodsen är inga bekymmer, de kan du synka om med din nya. Det finns en liten knapp på fodralet du använder för att få dem att vilja prata med en ny enhet.

När det gäller klockan borde den följa med när du sätter igång den nya, Apple har ny setup de kallar för snabbstart som borde fråga om du vill använda din klocka med din nya telefon.

Står mer om det hos Apple här:

https://support.apple.com/sv-se/HT201269

Tack för svaret.

Dock ser jag ett problem nämligen :
Om du har en Apple Watch och skaffar en ny iPhone tar du bort parkopplingen mellan Apple Watch och din tidigare iPhone innan du ställer in den nya enheten. Med automatisk borttagning av parkoppling säkerhetskopieras din Apple Watch så att du kan återskapa den när du har parkopplat den till en ny iPhone.

Displayen är total kvaddad så jag kommer ej att kunna ta bort parkopplingen mellan Apple Watch och iPhone7PLUS, den kommer skickas in via GIAB (igenom försäkringsbolaget) och 99 fall av 100 kommer jag att få en Utbytesenhet dvs en helt annan telefon.

Hur löser man detta problem

Ursprungligen av Raja1:

Tack för svaret.

Dock ser jag ett problem nämligen :
Om du har en Apple Watch och skaffar en ny iPhone tar du bort parkopplingen mellan Apple Watch och din tidigare iPhone innan du ställer in den nya enheten. Med automatisk borttagning av parkoppling säkerhetskopieras din Apple Watch så att du kan återskapa den när du har parkopplat den till en ny iPhone.

Displayen är total kvaddad så jag kommer ej att kunna ta bort parkopplingen mellan Apple Watch och iPhone7PLUS, den kommer skickas in via GIAB (igenom försäkringsbolaget) och 99 fall av 100 kommer jag att få en Utbytesenhet dvs en helt annan telefon.

Hur löser man detta problem

Du ska inte behöva ta bort parkopplingen först. Det behövde inte jag. Så värt att testa ändå!

1
Bevaka tråden