Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya 10.13.4 - Extern skärm har plötsligt börjat flimra!!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2018-04-02 08:52

Intressant notering:

Efter att jag uppdaterat till 10.13.4 så har min externa skärm, en Delll U2414H börjat att flimra som tusan. Detta märks redan då jag ska logga in strax efter uppstart och så klart även när MacOS är helt inläst. Flimret är av typen ett lågfrekvent flimrande, lite som det kunde kännas på gamla CRT-skärmar förr. Har kollat så att alla inställningar för bildskärmen är rätt, både i datorn och i skärmen.

Skulle inte 10.13.4 ge stöd för externt grafikkort för nyare macar? Kan det vara något som stör? Själv har jag en äldre MBP 15" MID-12 (ej retina) men funktionen eller koden stör kanske ändå? Ja, eller om det är något helt annat. Har i vart fall inte ändrat på något, utan enbart uppdaterat.

Mvh Fredrik

  • Medlem
  • 2018-04-02 09:18

Hittade denna info vilket verkar ha löst problemet: (elller inte)

http://osxdaily.com/2014/01/04/fix-flickering-screen-external-display-mac/

Nehe....det fixade inte alls problemet!! Nu verkar det som att det flimrar när jag är inne i Lightroom 6, men slutar när jag är på skrivbordet. Har det något med GPU'n (i mitt fall gamla Geforce 650M) att göra? Tror fortfarande att uppdateringen har något med detta att göra. Om jag bara förstod hur.

Senast redigerat 2018-04-02 09:33

Jag har en Dell P2415Q och två gånger har jag behövt göra en reset på skärmen (via on screen-menyn på skärmen) då den inte rapporterar uppdateringsfrekvens korrekt. Min skärm är ansluten via thunerbolt, men är värt att testa för dig.
Ett mycket bra tillägg är SwitchResX och du vill kunna välja fler skärminställningar.

1
Bevaka tråden