Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Com Hem vill bli kung i vardagsrummet

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Com Hem lanserar nu den Android-baserade TV Hub; en låda som vill kombinera det bästa av gammal och ny television.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2018-04-12 20:07

Ser trevlig ut, men viaplay skulle vara bra om det fanns till Android TV också.

Viaplay finns till Android TV - om det finns att ladda hem till denna box vågar jag inte svara på (ingen aning om vad comhem satt för begränsningar), men det borde finnas

De tog gamla AppleTV-designen (såg ut som MacMini ungefär).

Ursprungligen av Pulver:

Viaplay finns till Android TV - om det finns att ladda hem till denna box vågar jag inte svara på (ingen aning om vad comhem satt för begränsningar), men det borde finnas

Borde inte vara några problem; det är ju vanliga Google Play så Viaplay ska finnas där. Lovar att testa när vi får in vårt låne-exemplar!

De skulle ju kunna fixa tivo som de lyckats lura på mina föräldrar. När man ska se på netflix behöver man planera vad man ska se när man går upp vid 07 00 så har det laddat färdigt lagom till man kommer hem på kvällen. Det enda den boxen gör bra är att spela in tv, och det ska denna enheten inte klara från start.

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2018-04-14 13:15

Detta är bra!

Det betyder att alla kommer göra Android TV appar, och när Google assistant kommer ut (på Svenska) så kommer de också vilja integrera dem. Då kommer man kunna använda assistant på alla enheter för att spela upp videor på samma sätt som man kan med t.ex. Netflix.

  • Superhjälte
  • 2018-04-15 18:55
Ursprungligen av jakobnilsson:

Borde inte vara några problem; det är ju vanliga Google Play så Viaplay ska finnas där. Lovar att testa när vi får in vårt låne-exemplar!

Jag fick boxen i fredags. Kan bekräfta att Viaplay går att installera från Google Play. Däremot finns varken C More Play eller HBO Nordic.

Boxen verkar även lida av en del barnsjukdomar. Jag hade Auto inställt för Bild (är standardinställning) och då visades samtliga tv-kanaler i 60 Hz. Fick ställa in manuellt till 50 Hz, som alla svenska tv-kanaler sänder i.

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2018-04-17 18:56
Ursprungligen av Zop:

Jag fick boxen i fredags. Kan bekräfta att Viaplay går att installera från Google Play. Däremot finns varken C More Play eller HBO Nordic.

Boxen verkar även lida av en del barnsjukdomar. Jag hade Auto inställt för Bild (är standardinställning) och då visades samtliga tv-kanaler i 60 Hz. Fick ställa in manuellt till 50 Hz, som alla svenska tv-kanaler sänder i.

Ingen HBO är ju synd. Men är så stora så de borde gå att göra för dem. Man kan väll casta HBO till den ändå ellerhur?

1
Bevaka tråden