Alltid kul när det dyker upp lite annorlunda spel, så Florence ska jag helt klart ta mig en titt på. Såg dessutom att jag redan lagt den på önskelistan sedan tidigare!
Annars spelar jag mest Clash Royale just nu.
För den som inte hört om spelet tidigare så kan man sammanfatta det som korta arenakrig i realtid med småflummiga karaktärer. Du har tre torn, och motståndaren likaså. Den som förstört flest av motståndarens sidotorn vinner när tiden går ut. Lyckas en spelare däremot ta ut motståndarens mittentorn vinner denne direkt. Matcherna är normalt 3 minuter långa, men står det lika när räknaren når noll blir det förlängning i 1 eller 3 minuter beroende på vilken speltyp man kör.
Man kan antingen köra ensam mot en annan spelare, eller två mot två tillsammans med en kompis eller en slumpad medspelare. Det finns spellägen där man kan spela både rankat och orankat.
Spelet var som hetast för något något år sedan, men jag tycker det fortfarande håller då det kommer nya förändringar och specialevent med jämna mellanrum. Den här veckan introducerades en av de största nyheterna på länge; Clan Wars. Precis som namnet antyder så kan man nu tävla mot andra klaner för att visa vem som hör hemma på prispallen.
Om det finns någon här inne som spelar eller funderar på att ta upp spelandet så får ni gärna söka efter klanen "Golem Barrels" och gå med. Vi söker nytt blod och har inga krav på att medlemmarna ska vara storspelare eller ha någon speciell grad av prestation. Det räcker att du spelar för att du tycker det är kul!