Hej alla,
Jag kunde inte hitta något bra svar på detta här, men det kanske finns. Om så är fallet skulle jag vara tacksam för en referens.
I min iPhone 6 så har jag alla mina epostkonton i Apples applikation. Jag är för övrigt överhuvudtaget inte intresserad av att installera några ytterligare Google- eller andra applikationer för min epost.
Den senaste månaden eller så så har helt plötsligt ett av mina Google-konton börjat att permanent visa två olästa meddelanden som inte existerar. I såväl "Alla brev"-lådan som inkorgen för kontot har jag bekräftat att samtliga brev är lästa.
Går man till endera brevlådan så bekräftar Mail att så är fallet, men så fort man går ur den så poppar en etikett som meddelar 2 olästa brev upp och den röda nummerbrickan visar pga detta också semipermanent en tvåa, den dyker upp igen så fort man går ur brevlådan eller lämnar applikationen.
Jag har försökt att alla möjliga lösningar:
1* Stänga av brev för kontot, starta om telefonen (hård och mjuk omstart) och slå på brev för kontot igen
2* Ta bort kontot helt från telefonen, omstart, och därefter lägga till kontot igen.
3* Söka i Googles egna interface efter skumma felflaggade brev.
4* Nyligen gjordes en fullständig fräsch ominstallation av hela systemet på telefonen (pga. något helt annat: problem med TouchID).
Inga av ovanstående lösningsförslag har givit mig nåogn lycka.
Det är värt att notera att även brevlådan Arkiv/"Alla brev" får en 2 olästa-flagga i MacOS (10.12.6), Mail.app (v10.3). Även här är lådan fri från olästa brev. Dock får ej inkorgen flaggan här.
Finns det någon som har några handfasta tips på hur man löser detta?
Det är oerhört irriterande att det konstant ser ut som man fått nya brev när så inte är fallet.
Tack på förhand
//Erik