Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fixa internetdelning från mobilen

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill du dela din mobils uppkoppling med dina andra enheter? Så här gör du om du har en Iphone eller en Android-enhet!

Läs hela artikeln här

På min Huawei ( antar det gäller alla android ) kan man även dela sitt nätverk över usb och blåtand. Vilket kan vara smidigt om man behöver dela wifi till en dator som saknar det, eller om den helt enkelt har ett trådlöst nätverkskort som bara stödjer äldre hastigheter. Aldrig testat blåtand men usb varianten fungerar fint kommer upp i 180mbit över wifi.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-05-08 17:43
Ursprungligen av Jonatatatan:

På min Huawei ( antar det gäller alla android ) kan man även dela sitt nätverk över usb och blåtand. Vilket kan vara smidigt om man behöver dela wifi till en dator som saknar det, eller om den helt enkelt har ett trådlöst nätverkskort som bara stödjer äldre hastigheter. Aldrig testat blåtand men usb varianten fungerar fint kommer upp i 180mbit över wifi.

Ios delar inte wifi till blåtand eller usb, men väl det mobila nätverket.

Jag har aldrig fattat varför man väljer delning via wifi istället för sladd om man bara ska dela till sin dator.
Drar ju mer batteri från båda enheterna.

Tips: Om man vill dela från sin iphone till sin ipad så kan det vara rätt irriterande att ios stänger av delningen efter 90 sekunders inaktivitet, men delar man via blåtand istället stängs inte delningen av om man lägger ifrån sig ipaden lite.
Betydligt lägre hastighet dock, brukar bli runt 1,5Mbit.
Gäller givetvis till dator med men de brukar vara bättre på att hålla uppkopplingen aktiv.

Ursprungligen av Json_81:

Tips: Om man vill dela från sin iphone till sin ipad så kan det vara rätt irriterande att ios stänger av delningen efter 90 sekunders inaktivitet, men delar man via blåtand istället stängs inte delningen av om man lägger ifrån sig ipaden lite.
Betydligt lägre hastighet dock, brukar bli runt 1,5Mbit.
Gäller givetvis till dator med men de brukar vara bättre på att hålla uppkopplingen aktiv.

Bra tips!

1
Bevaka tråden