Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Har en PM 6500 me os 9.2.2 å Glocalnet(Telenordia) ADSL 0.5 mbit. Jag får bara högst 1-2kb/s men på mina PC datorer får jag minst 20kb/s. Har ingen sladd i modemet så den kan int försöka ansluta via den. Skulle va bra om nån visste hur man fixa detta.
Troligaste orsaken: Din PM 6500 är långsammare än din PC. Överföringshastighet beror på kvalitet på kablar, nätverkkortens hastighet, ledig bandbredd i nätverket från din dator genom varenda dator/router/switch fram och tillbaka till datorn du skall kommunicera med någonstans långt borta på internet och förstås processorhastighet.
Har ett 10/100 nätverkskort, har dock kvar mitt 33.6k modem i datan, kan d va möjligt att den stör även om den int används? Angående kablar så ansluter jag macen me en snabbare ethernet kabel än pc:na gör. Allt ansluter genom samma hubb. Kanske ska dra medelhastigheter på pc respektiv mac som jag har macen uppnår 500-700byte/s i medel medans pc:n uppnår 40-60kb/s i medel.
När nu hela min dator krashade igår så att jag blev tvungen att formatera om hårddisken å installera nytt system, så har jag upptäkt att internet nu går på en medelhastighet på 45-60kb/s nu.