Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Watch OS 5 blir smidigare och informationsrik

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Du kommer nu kunna hålla reda på exakt hur du använder din klocka under veckan, och den får dessutom stöd för ljud från tredjepartsappar i bakgrunden.

Läs hela artikeln här

Stor risk att det blir betadags... Känns väldigt intressant

Och Marco Arment kommenterade en nyhet med ett ord på twitter... "Shit!"

Nu får väl ändå Telia ta sig samman och erbjuda stöd för Apple Watch...

Inga 3:e parts watch faces. Som ett slag I huvudet! :/

  • Medlem
  • 2018-06-04 21:18

Vilket snyggt Pride-armband! Något jag bara måste skaffa!

Nya urtavlan installerad.

Nånn som testat betan?

Ursprungligen av andlin76:

Nånn som testat betan?

Lugn, lugn...

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2018-06-05 10:04

Låter som att det blir dags att byta upp sig om nu min första generations AW inte stöds.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-06-05 10:08
Ursprungligen av WiFi:

Vilket snyggt Pride-armband! Något jag bara måste skaffa!

Beställde bandet igår i och med att jag missade förra bandet som kom.

Blir bättre att slippa säga Hej Siri till klockan... tönt faktorn blir något lägre.

Ursprungligen av Ida Blix:

Nya urtavlan installerad.

Hmm, måste man göra något särskilt? Min kollega har iPhone X och 12-betan (dock ej uppdaterat sin klocka) men får ej upp den på själva klockan och jag har senaste iOS 11, med senaste OS på klockan och får inte heller upp den på just klockan.
Jag har Series 1 och kollegan har Watch 3.

Ursprungligen av Sjolejonet:

Hmm, måste man göra något särskilt? Min kollega har iPhone X och 12-betan (dock ej uppdaterat sin klocka) men får ej upp den på själva klockan och jag har senaste iOS 11, med senaste OS på klockan och får inte heller upp den på just klockan.
Jag har Series 1 och kollegan har Watch 3.

Du måste lägga till urtavlan i galleriet i Watch-appen på telefonen först.

Ursprungligen av pmarriott:

Du måste lägga till urtavlan i galleriet i Watch-appen på telefonen först.

Hej, ja, precis. Redan gjort. Händer dock inget. Kan välja att ta bort själva urtavlan, men jag kan inte välja "Använd som urtavla". Då händer det inget alls.

Ursprungligen av Sjolejonet:

Hej, ja, precis. Redan gjort. Händer dock inget. Kan välja att ta bort själva urtavlan, men jag kan inte välja "Använd som urtavla". Då händer det inget alls.

Konstigt. När jag lade till den dök den upp som aktiv direkt på klockan.

Ursprungligen av pmarriott:

Konstigt. När jag lade till den dök den upp som aktiv direkt på klockan.

Vi får testa lite hard reset och såna grejer Men då vet jag iallafall att det skall fungera!

Ursprungligen av Sjolejonet:

Hej, ja, precis. Redan gjort. Händer dock inget. Kan välja att ta bort själva urtavlan, men jag kan inte välja "Använd som urtavla". Då händer det inget alls.

Jag har samma symptom och problem - så du är inte ensam

Btw. Watch OS beta1 är inte redo för massutrulling om jag säger som så

Edit: Efter några timmars strul med att få till alla kopplingar (hade stora problem med Siri och kopplingen till mitt apple-id) så är jag inte lika orolig längre men det är ingen större vits med att installera betan. Många av de annonserade funktionerna finns inte ännu

Senast redigerat 2018-06-05 19:55
Ursprungligen av BlackSmp:

Btw. Watch OS beta1 är inte redo för massutrulling om jag säger som så

Edit: Efter några timmars strul med att få till alla kopplingar (hade stora problem med Siri och kopplingen till mitt apple-id) så är jag inte lika orolig längre men det är ingen större vits med att installera betan. Många av de annonserade funktionerna finns inte ännu

MacRumors skriver att Apple har tagit tillbaka WatchOS beta 1, brickar vissa klockor. Speciellt Series 2.

"FollowUp"

Om ni laddar ner Watch OS beta så var medveten om:

* Träningar äter batteri och kräver en force quit för att sluta äta batteri
* Klockan äter även utan träningar ganska mycket batteri. Min tar ca 4% i timmen (men någonstans mellan 10-20% om jag startat träningar)
* Jag har slagit av automatstart av Träningar (osäker på det ens är aktiverat men slår av det för att minska risken för att batteriet tar slut)
* Hej Siri krävs fortfarande för att aktivera Siri. Det räcker inte med att vända upp klockan mot ansiktet
* Belöningar (priser) i träningar lägger av. Jag tror att detta beror på klockan men det kan kanske bero på IOS12 beta.
* WalkieTalkie är inte igång
* Siri är lite tveksam och fungerar inte alltid

Men annars så

Ursprungligen av BlackSmp:

"FollowUp"

Om ni laddar ner Watch OS beta så var medveten om:

* Träningar äter batteri och kräver en force quit för att sluta äta batteri
* Klockan äter även utan träningar ganska mycket batteri. Min tar ca 4% i timmen (men någonstans mellan 10-20% om jag startat träningar)
* Jag har slagit av automatstart av Träningar (osäker på det ens är aktiverat men slår av det för att minska risken för att batteriet tar slut)
* Hej Siri krävs fortfarande för att aktivera Siri. Det räcker inte med att vända upp klockan mot ansiktet
* Belöningar (priser) i träningar lägger av. Jag tror att detta beror på klockan men det kan kanske bero på IOS12 beta.
* WalkieTalkie är inte igång
* Siri är lite tveksam och fungerar inte alltid

Men annars så

Tack för intressant info!

Hoppar betan till klockan, på nått sätt känns det jobbigare att den är buggig än mobilen. Gillar att träna löpning och då är det trevligt om batteriet håller.

Går ju inte att backa till nuvarande WatchOS heller.

Sen skulle det vara väldigt deppigt om det påverkar LTE funktionen när väl Telenor får igång sitt nät.

När det gäller LTE så har jag nu bestämt mig för att invänta nästa generation av klockan eftersom jag tror att den kommer att få bättre batteriegenskaper. Så Telia får lika gärna vara sena med sitt stöd så att jag slipper få ångest

Ursprungligen av BlackSmp:

När det gäller LTE så har jag nu bestämt mig för att invänta nästa generation av klockan eftersom jag tror att den kommer att få bättre batteriegenskaper. Så Telia får lika gärna vara sena med sitt stöd så att jag slipper få ångest

Näst nästa klocka, utan fysiska knappar!
Blir som iPhone 7&8 med fake hemknapp, om ryktet stämmer.

Ursprungligen av andlin76:

Näst nästa klocka, utan fysiska knappar!
Blir som iPhone 7&8 med fake hemknapp, om ryktet stämmer.

Jag är tveksam till det ryktet. Jag är också rätt osäker på om jag tror att det kan fungera bra. Det är liksom ganska ont om utrymme på skärmen och knapparna tar inte skärmutrymme idag (som de gjorde på Iphone). Kom dessutom ihåg att Iphones har kvar ett antal fysiska knappar - de som sitter på kanterna - liksom digitala kronan och sidoknappen på klockan.

Men som vanligt, osvuret är bäst.

Kör beta 1 av watchOS men kan för mitt liv inte uppgradera till beta 2. Appen säger bara ”Kan inte söka efter uppdatering” och att jag inte är ansluten till internet. (Vilket jag så klart är..) Någon som stött på det?

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Kör beta 1 av watchOS men kan för mitt liv inte uppgradera till beta 2. Appen säger bara ”Kan inte söka efter uppdatering” och att jag inte är ansluten till internet. (Vilket jag så klart är..) Någon som stött på det?

Har läst om det, har haft det problemet tidigare om jag minns rätt men nu gick det smidigt

Ursprungligen av BlackSmp:

Har läst om det, har haft det problemet tidigare om jag minns rätt men nu gick det smidigt

Verkar vara många som har/haft det men ingen klockren lösning.. ?

1
Bevaka tråden