Skapade denna tråd för några dagar sedan. Såg inte klok ut så tog bort den för lite ändringar. Ser dock inte bättre ut nu heller :/ Jag är bra på att skriva, men inte att få det läsbart! Ni får ta det dock!
Sökte lite lätt på 99 om filmtrådar utan att hitta någon. Säkert missat! Mod får la styra upp det om det finns 99 liknande trådar!
Tänkte vi kunde snacka film här. Få lite tips av varandra på både ny och gammal film! Jag ser mig själv som en ganska stor filmnörd och äter det mesta i filmväg! Ligger dock väldigt mycket åt skräckhållet på film. Ser hellre gammal film än ny. Men ny film fungerar också. Inte ofta dom är bra dock. Händer! Ser ca 500 filmer om året. Så mycket film blir det.
I min förra tråd som jag tog bort la jag in två av mina favoritfilmer, vilket jag kommer göra nu också. Båda är äldre filmer. Men dom har fastnat i mitt minne och jag ser dom lite då och då fortfarande. Mad Max (1979) och The Texas ChainSaw Massacre (1974). Två av mina favoritfilmer! Har dock många.
Ni som har koll på film känner redan till filmerna. För dom som inte har lika bra koll skriver jag några ord om varje film, med några filmdumpar!
Vi börjar med Mad Max (1979). En ganska sorglig och dyster film om en polis som hamnar snett med ett motorcykelgäng. Blir av med familj och vänner. Tar sin bil som vapen (Ford Falcon XB GT Coupe 1973 V8) för att hämnas. Mel Gibson i unga år. Sevärd! Även dom andra filmerna är bra! Nyaste är dock sådär.
The Texas ChainSaw Massacre (1974).
En annan film som ligger mig varmt om hjärtat. Mest för att den är så sjuk! Kostade väldigt lite pengar, och varit en hel del snack om. Blev förbjuden i vissa länder. Många som gillar skräckfilm hyllar denna film. Jag också! Lite motorsågar och sjuka människor med i filmen. Inte så läskig dock. Men det är något speciellt över filmen. Också sevärd i mitt tycke!
Så skriv några ord om film ni gillar eller hatar!