Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så undviker du nättrollens fällor

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så här med semestertider på gång för många lyfter vi fram några tips för att undvika att gå i nättrollens fällor. Viktigt att tänka på sinnesfriden och att koppla av. Känn dig fri att också använda tipsen tillbaka i vardagen sedan.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-06-20 17:13

En mycket bra artikel! I en allt hårdare omvärld förändras även debattklimatet på nätet. Vi alla har ett gemensamt ansvar för att se till att vi får det debattklimat som alla tjänar på, en plats där breda diskussioner kan äga rum utan personangrepp och dylikt.

Problemet är anonymiteten. Dess betydelse motiveras med att det fria ordet annars hotas, men i praktiken omhuldas den just för möjligheten att vräka ur sig lögner och otidigheter u p a.
Globalt är dock anonymitet viktigt varför problemet är olösligt.
Sajten Ifrågasätt är dock intressant. Man öppnar ett konto med sitt bankid men kan sedan kommentera anonymt under alias om man så önskar. Det kanske åtminstone stävjar olagligheter.

Ikke enig, som de säger i vårt smartare grannland. Ta 99 som exempel: de allra flesta här är anonyma, men det hindrar inte på något sätt en bedömning av stammisarnas omdöme, ärlighet eller kompetens. Jag vet precis vems utsagor jag ska begrunda på allvar och vem som är ett skämt - i ett fall uppskattar jag den senare kategorin högre, eftersom vederbörande också är ett fantastiskt underhållande skämt.

Problemet är den generellt spridda oviljan att förhålla sig kritiskt till något man gärna vill tro på.

1
Bevaka tråden