Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Huawei satsar på jättestora skärmar till Mate 20-serien

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt rykten kan Huawei Mate 20 Pro lanseras i höst med den största skärmen hittills i en mobiltelefon. Hela 6,9 tum ryktas den mäta på diagonalen.

Läs hela artikeln här

Jag vill faktiskt inte ha en mobil stor som en 7-tums platta. När kan mobil tillverkarna förstå det?!

Senast redigerat 2018-06-29 17:28
Ursprungligen av TheiPad:

Jag vill faktiskt inte mobil stor som en 7-tums platta. När kan mobil tillverkarna förstå det?!

Apple i september när de släpper en liten Iphone tillsammans med en lagom och en stor

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-06-29 15:45
Ursprungligen av TheiPad:

Jag vill faktiskt inte mobil stor som en 7-tums platta. När kan mobil tillverkarna förstå det?!

Jag är beredd att hålla med dig. Visst, de kan hålla storleken nere något genom att låta skärmen uppta majoriteten av telefonens framsida, men telefonen blir ju hur som helst stor. Jag ägde den gamla goding-plattan Nexus 7 när det begav sig, och jag känner väl att den skärmstorleken inte är nödvändig i fickan. Nexus 7 var så klart betydligt större med rejäla utrymmen runt skärmen som tog upp plats, men skärmstorlekarna börjar bli lite löjliga nu. Skulle mycket hellre se att de stannar strax under eller runt 6 tum och lägger till en millimeter i tjocklek för att få plats med ett större batteri istället.

Ursprungligen av Ida Blix:

Apple i september när de släpper en liten Iphone tillsammans med en lagom och en stor

Får hoppas du har rätt. Vet annars inte vad för annan mobil jag skulle ta om min SE går sönder eller blir oduglig på något vis ?

4" mobil och 9,7" platta iz de shit.

Ursprungligen av ekloev:

Jag är beredd att hålla med dig. Visst, de kan hålla storleken nere något genom att låta skärmen uppta majoriteten av telefonens framsida, men telefonen blir ju hur som helst stor. Jag ägde den gamla goding-plattan Nexus 7 när det begav sig, och jag känner väl att den skärmstorleken inte är nödvändig i fickan. Nexus 7 var så klart betydligt större med rejäla utrymmen runt skärmen som tog upp plats, men skärmstorlekarna börjar bli lite löjliga nu. Skulle mycket hellre se att de stannar strax under eller runt 6 tum och lägger till en millimeter i tjocklek för att få plats med ett större batteri istället.

Jag vill att mobilen ska kunna användas med en hand. Och vid något tillfälle kommer telefontillverkarna att inse att man inte kan göra en mobil med hur stor skärm som helst utan att de fysiska måtten ökar för när skärmen täcker hela framsidan så går det inte få den att täcka mer av framsidan och då om man ska ha en större skärm kommer de fysiska måtten att öka och då kommer ergonomin att försämras när du använder mobilen med en hand. Så snälla Apple, Sony, Samsung, Huawei, LG etc etc gör inte mobilerna till små surfplattor! En telefon behöver vara smidig för annars kan jag gå omkring med en iPad Mini 4 med LTE.

Ursprungligen av Ida Blix:

Apple i september när de släpper en liten Iphone tillsammans med en lagom och en stor

Exakt om de släpper en SE2 så tror jag att de kommer att trycka på hur stora Android-telefonerna blir och ha en slide på keynoten där en ny SE står bredvid Huaweis beryktade Mate 20 med 6,9 tums skärm.

Ursprungligen av TheiPad:

Exakt om de släpper en SE2 så tror jag att de kommer att trycka på hur stora Android-telefonerna blir och ha en slide på keynoten där en ny SE står bredvid Huaweis beryktade Mate 20 med 6,9 tums skärm.

Att det finns så många stora telefoner beror ju på att det är vad som efterfrågas till och med Apple insåg ju det när 6an kom. De fåtal som faktiskt väljer de mindre alternativen motiverar nog inte kostnaden för de flesta tillverkarna, därför man inte får se särskilt många små mobiler i högre segmenten. Även Apple återanvände ju gamla grejer när de tog fram se. Kommer en ny SE blir jag inte förvånad om den återanvänder processorn från 8an.

Inte konstigt att det knappt kommer några surfplattor längre. Hade gärna sett någon telefon+surfplatta kombo (tänk Asus Padfone) istället.

  • Medlem
  • 2018-06-30 01:27
Ursprungligen av plogbilen:

Inte konstigt att det knappt kommer några surfplattor längre. Hade gärna sett någon telefon+surfplatta kombo (tänk Asus Padfone) istället.

På Android sidan har Chromebooks nästan ersatt surfplattor och nästa år kommer vikbara enheter

Ursprungligen av Jonatatatan:

Att det finns så många stora telefoner beror ju på att det är vad som efterfrågas till och med Apple insåg ju det när 6an kom. De fåtal som faktiskt väljer de mindre alternativen motiverar nog inte kostnaden för de flesta tillverkarna, därför man inte får se särskilt många små mobiler i högre segmenten. Även Apple återanvände ju gamla grejer när de tog fram se. Kommer en ny SE blir jag inte förvånad om den återanvänder processorn från 8an.

Ja men någonstans går gränsen när mobilen blir så stort att storleken hämmar försäljningen.

Ursprungligen av TheiPad:

Ja men någonstans går gränsen när mobilen blir så stort att storleken hämmar försäljningen.

De testar sig fram blir det för mycket så går de väl tillbaka nästa generation. 7" telefoner är inget nytt så det kanske fungerar bättre försäljningsmässigt än de gjorde runt 2011. Nu har de ju krympt fysiskt pga skärmkanterna, folk använder telefoner annorlunda mot 2011 eftersom de faktiskt har prestanda som duger till något mer än surf och folk är mer vana med stora telefoner.

  • Medlem
  • 2018-06-30 20:59

Om vi börjar med en rättelse så kommer det inte bli den största "mobiltelefonen" om vi kör med definitionen att man kan prata med den hållandes som en telefon med inbyggd mikrofon och högtalare. Lenovo lanserade Phab med 6,98 oktober 2015

Annars är jag lite sugen då jag ofta fortfarande har med mig min nexus 7 för att surfa med, och det borde gå att kapa en cm på alla 4 sidor om skärmen, kanske 2 över och under skärmen.

1
Bevaka tråden