Jag har en Imac 2011 års modell, min hårddisk gick sönder och har nu bytt ut mot en ny samma storlek samma modell (seagate) dock krånglar det när jag försöker ominstallera datorn. Den startar upp och jag möts först av foldern med frågetecken sen sätter jag in installationsskivan för Snow Leopard, den börjar snurra och hårddisken börjar låta. Ikonen ändras då till apple loggan (utan laddningsbar). Efter några minuter blir datorn helt tyst (CDROM och hårddisk slutar arbeta).
Låtit den vara i detta läget i över en timma för att säkerställa att den inte går vidare. Jag vet inte vad jag ska göra. Mitt trådlösa tangentbord upptäcks inte av datorn så jag använder ett vanligt USB tangentbord för Windows. Osäker på om den lyssnar på mina knappintryck. Försöker starta den i olika lägen som internet recovery men det enda som händer är som sagt, folder med frågetecken eller apple loggan när skivan är i.
Jag funderar på om jag måste installera en ny EFI version för att den ska få stöd för internet recovery men osäker på hur jag installerar den från startup utan operativsystem. Testat att dra in pkg filen på en usb-sticka och startat datorn men det hjälper inte.
Någon som har förslag på hur jag kan installera operativsystemet?
Tack.