Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har tappat min fjärrkontroll till Apple-TV och har nu laddat ner appen till min Iphone X. När mobilen ska parkopplas med Apple-TV får man en kod i mobilen som ska skrivas in vid "Inställningar -> Allmänt -> Fjärrkontroller". Men det finns inget "Fjärrkontroller" där - vad är det för fel?
Jag har tappat min fjärrkontroll till Apple-TV och har nu laddat ner appen till min Iphone X. När mobilen ska parkopplas med Apple-TV får man en kod i mobilen som ska skrivas in vid "Inställningar -> Allmänt -> Fjärrkontroller". Men det finns inget "Fjärrkontroller" där - vad är det för fel?
Nej, det stämmer, glömde berätta att Apple-TV:n är generation 2. Vet tyvärr inte vilket tvOS det är. Sen inser jag att jag förmodligen läst lite fel och att det tydligen är på Apple-TV:n som jag ska ställa in "fjärrkontroller". Men jag kan ju liksom inte komma dit eftersom jag inte har någon fjärrkontroll
Att man nämner Kontrollcenter i det ena avsnittet i artikeln betyder ju inte att hela artikeln är oanvändbar. Avsnittet om Remote-appen kan ju vara värt att prova ändå.
Men nu har det ju tillkommit ett annat tips, som faktiskt handlar om Apple TV 2. Och då kan det kanske spela mindre roll att halva den första artikeln inte är tillämpbar i det aktuella fallet.
Det var en nyhet för mig. Men jag hittar inte exakt var i stackexchange-länken det står. Kan du peka lite mer exakt? Anledningen till att jag undrar är för att jag äger/har ägt både atv2 och atv3 och båda har fungerar med kabel och trådlöst.
Det var en nyhet för mig. Men jag hittar inte exakt var i stackexchange-länken det står. Kan du peka lite mer exakt? Anledningen till att jag undrar är för att jag äger/har ägt både atv2 och atv3 och båda har fungerar med kabel och trådlöst.
Jag själv har kört appen som vanligt (fattar inte vad som menas med "i kontrollcenter", och bryr mig egentligen inte heller) och då alltid varit tvungen att ha Apple TV på trådlöst.
Jag själv har kört appen som vanligt (fattar inte vad som menas med "i kontrollcenter", och bryr mig egentligen inte heller) och då alltid varit tvungen att ha Apple TV på trådlöst.