Jag vill inte göra mig av med mitt privata nummer, har just nu den bästa telefonen, kopplat dit och har fram till i dagarna bara haft swish, mobilt bankid och alla annan ekonomi (bankappar, klarna osv) på denna telefonen. Och då fått släpa med mig jobbtelefon för att bli nådd. Bökigt att vidarekoppla jobbnumret, för det ligger inlagt på "slinga" och samtal som kommer till mig, via "slingan" vidarekopplas inte, bara de som rings direkt till mig. Jag har även, på jobbabonnemanget, 30GB surf, som jag nästan aldrig nyttjar, då den nästan bara ligger kvar på jobbet.
Då tänkte jag att om jag gör jobbluren så "privat" som möjligt, men utan att behöva säga till familj, vänner, bekanta att byta nummer till mig. Oavsett om de skall swisha pengar, messa mig eller ringa. Så kollade jag med banken och det skall fungera att ha båda två telefonerna/telefonnummer. Så planen är nu att vidarekoppla det privata numret, till jobbet, ha samma apple id - så imessage funkar kombinerat, samt att jag kan sköta banken även på jobbtelefonen.
Så kom jag ju på efter jag gjort i ordning så att båda telefonerna är nästan identiska, att jag nog vill att den bästa (iPhone 8+, idag privata) är den jag bär med mig och den som ligger hemma (iPhone 7, idag jobbtelefon) blir privat, så länge.
keptang: https://www.aliexpress.com/item/Dual-Cards-Du... - den verkar inte finnas kvar längre