Blev lite tradera-shoppaholic precis så har köpt på mig en 3ds och psp plus 10-12 spel att småspela på.
Kör just igenom Link between worlds men har du 5 snabba speltips ”jag måste ha” i sommar till dessa?
Haha, OM jag har? Håll i hatten nu EDIT: Du bad om fem, jag missade helt frågans parametrar här
Utöver A Link Between Worlds som du redan nämnt tycker jag att följande spel är måste-lir till plattformen.
Luigi's Mansion 2: Ett av mina favoritspel på plattformen. Dunderskön humor, snygg och stämningsfull presentation, rolig spelmekanik och inte allt för tidskrävande. Går att spela i relativt korta sejourer.
Kirby: Planet Robobot: Ett fenomenalt vackert, roligt och charmigt plattformande där klassiska Kirby ska klä sig i mekanisk skrud som karaktärstroget kan absorbera förmågor från fienderna. Ett av mina favoritspel på plattformen, superkul!
Super Mario 3D Land: Något förbisett ibland eftersom det inte är till Nintendos stationära konsoler, men detta är ett grymt bra 3D-Mario du inte bör missa om du gillar serien ens bara lite
Metal Gear Solid 3: Snake Eater 3D: Det här är ett spel främst för dig som faktiskt spelat MGS-serien, men om du har det men inte spelat trean är den mobila versionen ett utmärkt val. Min favorit i serien, suveränt!
Metroid: Samus Returns: Kanske inte något för den som inte spelat Metroid-serien, men annars är det ett riktigt bra inlägg i serien.
Professor Layton-serien: Det finns flera spel i Professor Layton-serien, och de är alla en suverän kombination av läcker animé-design och pussel som får de grå hjärncellerna att svettas lite. Eftersom 3DS kan spela DS-spelen också ingår Layton-spelen till den plattformen också i rekommendationen, de är alla bra!
The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D: När det släpptes ogillade jag spelet, men Majora's Mask är faktiskt en uppfinningsrik och bra del i serien, och den här nyversionen innehåller ett gäng förbättringar som gör spelupplevelsen klart trevligare än originalet.
Några rekommendationer som är mer tidskrävande och nästan kräver att du älskar jrpg-genren, men om du är ett fan av krävande spelupplevelsen rekommenderar jag varmt dessa.
Bravely Default: Ett jrpg av klassiska skolan som har riktigt bra handling, bra men inte för komplext stridssystem, underbar musik, bra karaktärer och en intressant värld att utforska.
Radiant Historia: Perfect Chronology: Samma lovord som för Bravely Default, men här ska man hoppa i tiden för att icke-kronologiskt lösa ett problem som får öknar att sprida sig och hota hela världen. Väldigt bra och intressant narrativ, och musik i världsklass!
Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King: Ett av de bästa jrpg:s jag spelat. Humorn är stundtals hysteriskt rolig, berättelsen engagerande, karaktärerna är unika och charmiga så det förslår, världen är välfylld och spännande och striderna är riktigt old school. Det enda jag kan klaga på är att de drar ut på slutet lite för mycket, är ett antal timmar längre än vad det borde vara, men som helhet älskar jag det.