Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Galaxy Note 9 troligen mycket lik Note 8

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt en rendering som sägs visa upp Galaxy Note 9 har Samsung inga större överraskningar att bjuda på när det gäller designen. I augusti är det dags för lansering.

Läs hela artikeln här

Well, jag har som föresats att inte köpa tätare än varannan generation (var tredje, om jag kan komma undan med det), så jag tackar Samsung ödmjukt för att inte göra det svårare än nödvändigt för mig att hålla fast vid mina principer.

  • Medlem
  • 2018-07-11 12:15
Ursprungligen av GustafMA:

Well, jag har som föresats att inte köpa tätare än varannan generation (var tredje, om jag kan komma undan med det), så jag tackar Samsung ödmjukt för att inte göra det svårare än nödvändigt för mig att hålla fast vid mina principer.

Håller med dig om det

Dock intressant med BT i pennan

  • Medlem
  • 2018-07-11 12:16

Nej ingen läsare under skärmen på Note 9
Blir nog placering ala S9+

Jag tycker LG har en intressant uttalad policy att inte släppa nytt varje år bara för att. Alla mobiler borde hålla längre än ett år och nyheterna blir fler och bättre om det går lite längre mellan modellerna. Miljövänligare att hålla fast vid sin pryl längre också.

Att släppa någon helt ny design varje år känns lite krystat. Att Samsung och Apple mfl mest finslipar mellan en del modeller känns givet.

Tillägg: men som prylnörd är det förstås superskoj OM det kommer roliga nyheter så ofta som varje år. Tillverkarna får sprida ut sig så de inte alla släpper nytt samma år...

  • Medlem
  • 2018-07-11 13:46
Ursprungligen av Ida Blix:

Jag tycker LG har en intressant uttalad policy att inte släppa nytt varje år bara för att. Alla mobiler borde hålla längre än ett år och nyheterna blir fler och bättre om det går lite längre mellan modellerna. Miljövänligare att hålla fast vid sin pryl längre också.

Att släppa någon helt ny design varje år känns lite krystat. Att Samsung och Apple mfl mest finslipar mellan en del modeller känns givet.

Tillägg: men som prylnörd är det förstås superskoj OM det kommer roliga nyheter så ofta som varje år. Tillverkarna får sprida ut sig så de inte alla släpper nytt samma år...

Så är det så klart ?

Samsung sparar ju krutet till 2019 med Galaxy X och 10rna tror jag

Är inte så säker på att Samsung Note linjen behövs på samma sätt som tidigare. Förr var det nästan det enda alternativet om man ville ha en mobil med stor display. Ok, den har pennan men hur många har sånt behov av den?

Ursprungligen av PaO:

Så är det så klart ?

Samsung sparar ju krutet till 2019 med Galaxy X och 10rna tror jag

Åh, det har jag inte ens hunnit tänka på än! Det blir spännande!

  • Medlem
  • 2018-07-11 17:56
Ursprungligen av Ida Blix:

Åh, det har jag inte ens hunnit tänka på än! Det blir spännande!

Jag är mycket intresserad av Galaxy X som om vi har tur presenteras i januari. Samsungs vikbara enhet som säkert kommer i begränsad upplaga. Kanske en vikbar Note 11 med DeX för mig 2020 ?

Ursprungligen av PaO:

Så är det så klart ?

Samsung sparar ju krutet till 2019 med Galaxy X och 10rna tror jag

Tja, varför inte fortsätta härma namnsättningen

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-07-13 18:24
Ursprungligen av Hank Solo:

Tja, varför inte fortsätta härma namnsättningen

Alla kopierar Ericsson och Sony va?
Typ Xperia X, SonyEricsson X1, X10...

Ursprungligen av mattiL:

Alla kopierar Ericsson och Sony va?
Typ Xperia X, SonyEricsson X1, X10...

Fast deras X har ingenting med 10 att göra.

  • Medlem
  • 2018-07-13 22:16
Ursprungligen av johnh3:

Är inte så säker på att Samsung Note linjen behövs på samma sätt som tidigare. Förr var det nästan det enda alternativet om man ville ha en mobil med stor display. Ok, den har pennan men hur många har sånt behov av den?

I princip kunde Samsung kört ihop Note och S plus serien men det är många i världen som använder pennan se bara efter Note 7 fadäsen vilken respons det var på att Samsung inte lade ner serien utan satsade på en 8a

Ursprungligen av Hank Solo:

Fast deras X har ingenting med 10 att göra.

Romarna skulle nog va stolta över att deras ”siffror” hänger med än.

Ursprungligen av Ida Blix:

Romarna skulle nog va stolta över att deras ”siffror” hänger med än.

Har fortfarande inget med Sonys namnsättning att göra och det är ingen större nyhet att Samsung härmar minsta sak Apple gör, det började vis Galaxy S (då Samsung hade större inblick i Apple) och sedan dess har det tagit efter minsta sak Apple gjort, allt från namn till färgsättning på lurarna.

  • Medlem
  • 2018-07-14 20:51
Ursprungligen av Hank Solo:

Har fortfarande inget med Sonys namnsättning att göra och det är ingen större nyhet att Samsung härmar minsta sak Apple gör, det började vis Galaxy S (då Samsung hade större inblick i Apple) och sedan dess har det tagit efter minsta sak Apple gjort, allt från namn till färgsättning på lurarna.

Sorry men du har ingen aning om vad du skriver om ?

2011 till 2015 gick Samsungs vikbara projekt under namnet Valley. 2016 övergick benämningen till Galaxy X över ett år före iPhone X såg dagens ljus. Nu äntligen verkar Samsungs vikbara enhet se dagens ljus i januari 2019. Om den heter Galaxy X eller inte återstår att se ?

Ursprungligen av PaO:

Sorry men du har ingen aning om vad du skriver om ?

2011 till 2015 gick Samsungs vikbara projekt under namnet Valley. 2016 övergick benämningen till Galaxy X över ett år före iPhone X såg dagens ljus. Nu äntligen verkar Samsungs vikbara enhet se dagens ljus i januari 2019. Om den heter Galaxy X eller inte återstår att se ?

iPhone X planerades mer än ett år innan den släpptes och var även namnsatt långt innan (även om Apple inte sa namnet offentligt innan presentation), de kom inte på namnet samma dag de lanserade dem.
Samsung hade under hela utvecklingen viss inblick i Apple och utvecklingen utav iPhone X, så de visste namnet redan då.

  • Medlem
  • 2018-07-14 21:35
Ursprungligen av Hank Solo:

iPhone X planerades mer än ett år innan den släpptes och var även namnsatt långt innan (även om Apple inte sa namnet offentligt innan presentation), de kom inte på namnet samma dag de lanserade dem.
Samsung hade under hela utvecklingen viss inblick i Apple och utvecklingen utav iPhone X, så de visste namnet redan då.

Så du menar att så fort Samsung fick reda på att Apple skulle släppa en X så bytte Samsung till X för sin vikbara enhet som kommer eventuellt i januari
A little far fetched for me ?

Ursprungligen av PaO:

Så du menar att så fort Samsung fick reda på att Apple skulle släppa en X så bytte Samsung till X för sin vikbara enhet som kommer eventuellt i januari
A little far fetched for me ?

Varför inte, Samsung har som sagt hängt på tidigare (oftast för att jävlas verkar det som).
Så fort Apple utökade färgvalen med guld så var Samsung där direkt, nu så kommer ju Samsung Galaxy S9 även i en röd variant och det är ju otroligt att de väntat ända tills nu med det.

  • Medlem
  • 2018-07-14 22:14
Ursprungligen av Hank Solo:

Varför inte, Samsung har som sagt hängt på tidigare (oftast för att jävlas verkar det som).
Så fort Apple utökade färgvalen med guld så var Samsung där direkt, nu så kommer ju Samsung Galaxy S9 även i en röd variant och det är ju otroligt att de väntat ända tills nu med det.

Finns säkert färger på andra hållet med
iPhone 9 kommer väl i blå variant.
Samsung är dock enda tillverkaren som klarar av att komma med en hel lineup på samma formspråk och ändå kan sälja world wide. Kommer ihåg när Tim Cook 2013 sade att OLED var awful och hur ser det ut nu ?

Ursprungligen av PaO:

Finns säkert färger på andra hållet med
iPhone 9 kommer väl i blå variant.
Samsung är dock enda tillverkaren som klarar av att komma med en hel lineup på samma formspråk och ändå kan sälja world wide. Kommer ihåg när Tim Cook 2013 sade att OLED var awful och hur ser det ut nu ?

iPhone 9 kommer inte se dagens ljus, men de kommer inte släppa en blå variant såvida de inte gör en uppföljare till iPhone 5C.
Tim Cook hade ju rätt, OLED är awful, det enda positiva med dem är strömförbrukningen.
Jag håller inte alls med Apples val av att använda OLED på iPhone X.

1
Bevaka tråden