Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Youtube Music är en videovänligt avskalad musiktjänst

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter snart två veckor med Youtube Music står det klart för mig att tjänsten har potential, men just nu lämnar den en del att önska.

Läs hela artikeln här

Jag har också använt Youtube Music som en del av Youtube Premium i några veckor nu. Jag måste säga att jag har en rätt annorlunda upplevelse från dig. Jag har aldrig haft Google Play Music så det är inte något jag tänkt på alls. Men det låter sjukt störigt att inte kunna flytta över spellistor från samma företag. Jag tycker verkligen om Youtube Musics spellistor, nästan mer än de som Spotify eller Apple Music ger mig. För mig som är lat och som inte orkar skapa egna listor är detta ett stort plus.

Har du testat att gå in i Google Home-appen och lägga till Youtube Music som tjänst? Jag gjorde det och efter det har jag kunnat strömma min musik till Google Home utan några problem. Har dock inte testat med en Chromecast.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-07-04 13:40
Ursprungligen av amandareventlid:

Jag har också använt Youtube Music som en del av Youtube Premium i några veckor nu. Jag måste säga att jag har en rätt annorlunda upplevelse från dig. Jag har aldrig haft Google Play Music så det är inte något jag tänkt på alls. Men det låter sjukt störigt att inte kunna flytta över spellistor från samma företag. Jag tycker verkligen om Youtube Musics spellistor, nästan mer än de som Spotify eller Apple Music ger mig. För mig som är lat och som inte orkar skapa egna listor är detta ett stort plus.

Har du testat att gå in i Google Home-appen och lägga till Youtube Music som tjänst? Jag gjorde det och efter det har jag kunnat strömma min musik till Google Home utan några problem. Har dock inte testat med en Chromecast.

Ja det är ju lite don efter person det där, jag tycker inte alls om spellistorna Youtube Music skapat, inte alls min kopp té så att den inte kan lyfta över spellistorna från Google Play Music blir ju ett stort bekymmer för mig. Har hittat en hårdrocks/metal-spellista som var ok, men allt för många dötrista låtar som jag skippar förbi även där

Nja alltså min tv är Google Cast-utrustad, så jag skulle kunna utnyttja den funktionen, men jag använder min vardagsrums-PC som hubb för multimedial underhållning och spelkonsolerna för allt spelande, så vill jag spela upp något gör jag det på datorn som alltid är igång för att hantera den sortens uppgifter. Windows 10 får ju även stöd för Amazon Alexa, så beroende på vad jag satsar på som nav för det smarta hemmet kanske datorn blir än mer central framöver.

Ursprungligen av ekloev:

Ja det är ju lite don efter person det där, jag tycker inte alls om spellistorna Youtube Music skapat, inte alls min kopp té så att den inte kan lyfta över spellistorna från Google Play Music blir ju ett stort bekymmer för mig. Har hittat en hårdrocks/metal-spellista som var ok, men allt för många dötrista låtar som jag skippar förbi även där

Haha, än en gång tycker vi olika och använder produkten på helt olika sätt!

Jag tycker inte alls YouTube Music var så bra och kör den vanliga YouTube istället. Google Play Music är dock okey. Lyssnar jag på musik behöver jag oftast inte någon video till. Vill bara ha lite ljud i bakgrunden.

1
Bevaka tråden