Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beställa Mac med svenskt tangentbord från USA

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av +Pine+:

Supporten sa att de inte kan kontrollera om det är möjligt ifrån butik (Apple retail i USA). Så jag vet faktiskt inte om det äe möjligt.

Det är svårt att få ett svar ifrån dem. Var ringde du? Känns orimligt att danska finns men inte svenska. Det går att beställa svenska till MacBook Air.

Detta kanske ändras i samband med lansering av uppdaterade modeller?

Någon som har mer info?

Ringde till numret som fanns angivet på
https://www.apple.com/se/contact/

Fick prata med ngn britt tror jag. Sa först att det var möjligt, men skulle sen kontrollera leveranstid och kom då fram til att även om de valde svenskt så skulle danskt skickas.

Chattade även via amerikanska siten med ngn som sa samma sak.

De föreslog bara att man skulle köra danska och sen använda ngn klisterlapp (keyboard overlay) för att döpa om Ä och Ö.

Jag är väldigt säker på att om du gör beställningen via telefon till Apple och betalar med ditt kontokort över telefon så justerar dom din beställning med svenskt tangentbord. Datorn levereras sedan till din fysiska adress där borta, inte butik.
Det funkar i UAE och ser inte att skulle vara problem i USA.

Beskedet jag fick var i slutändan att det ”troligtvis skall gå att beställa en med svenskt tangentbord till en butik ifrån en butik”.

Någon som provat?

Det hade varit ännu bättre om det funkat som hummel skriver även i USA.

Hur har det gått för er som har försökt att beställa med svenskt tangentbord?
Är väldigt nyfiken för ska till USA i höst och funderar på att köpa en ny MacBook pro.

Ursprungligen av Beerta:

Hur har det gått för er som har försökt att beställa med svenskt tangentbord?
Är väldigt nyfiken för ska till USA i höst och funderar på att köpa en ny MacBook pro.

Utmärkt!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-07-17 18:58
Ursprungligen av hummel:

Utmärkt!

Hur gjorde du? Beställde i butik? Extra Kostnad?

See inlägg #33. Ingen prisskillnad.
Betänk att det tillkommer vissa avgifter som moms om du för in datorn i Sverige. Hemvändare som ägt datorn i mer än 6 månader är tull/moms-befriade.

Bevaka tråden