Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 2018 bjuder in till färgfest

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples nya Iphone-modeller i höst ryktas komma i ett stort antal färger, men meningarna går isär om exakt vilka färger som kommer att erbjudas.

Läs hela artikeln här

Jag tror inte på en röd modell från start då Apple brukar köra en Project Red vid ett senare tillfälle. Iofs så har det handlat om olika modeller så kanske, kanske inte ??

Ursprungligen av Cancerman:

Jag tror inte på en röd modell från start då Apple brukar köra en Project Red vid ett senare tillfälle. Iofs så har det handlat om olika modeller så kanske, kanske inte ??

Håller med, det brukar ju släppas en Product Red-version i våren för att ge försäljningen en liten vitamininjektion.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-07-25 11:01
Ursprungligen av jakobnilsson:

Håller med, det brukar ju släppas en Product Red-version i våren för att ge försäljningen en liten vitamininjektion.

Fungerar det, säljer folk verkligen sina några månader gamla telefoner bara för att köpa samma men i röd färg istället? jag har aldrig sett någon röd ute i verkligheten. Hade den funnits samtidigt med dom andra så hade jag köpt den direkt.

Ursprungligen av Mija:

Fungerar det, säljer folk verkligen sina några månader gamla telefoner bara för att köpa samma men i röd färg istället? jag har aldrig sett någon röd ute i verkligheten. Hade den funnits samtidigt med dom andra så hade jag köpt den direkt.

Nej knappast de som köpte på hösten. Men det finns ju många fler som har äldre Iphone-modeller, eller ingen Iphone alls.

Jag hoppas att de erbjuder dem i "tråkiga" färger som grå, vit eller svart också. Inget fel med färgglatt men för många signalerar det billig leksak så att säga. Som med många Nokia Lumia som kom i orange och signalgrönt. Blev i perspektiv ingen hit.
Tror de vanliga svarta sålde bäst.

Jag kan tänka mig skaffa en röd Iphone när det är dags för nästa mobilbyte

Jag vill ha en lila.

Ursprungligen av Mija:

Fungerar det, säljer folk verkligen sina några månader gamla telefoner bara för att köpa samma men i röd färg istället? jag har aldrig sett någon röd ute i verkligheten. Hade den funnits samtidigt med dom andra så hade jag köpt den direkt.

Jag har en röd 8 Plus! Den är riktigt fin.

Ursprungligen av Mija:

Fungerar det, säljer folk verkligen sina några månader gamla telefoner bara för att köpa samma men i röd färg istället?

Finns säkert en och annan som gör det.

Rött med svart och lite guld... skulle köpa direkt för att spika upp på väggen...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-07-27 09:53

För mig spelar färgen ingen roll alls, jag har min i ett svart läderfodral. Vilket i sig är en miss, svart läder gömmer sig rejält bra i en soffa eller under ett bilsäte. Nästa gång blir det en ljusare ton. På fodralet alltså. Som fotograf gillar jag svart runt själva skärmen. Men frågan är om man kommer se något förutom skärmen på nästa modells framsida?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Håller med, det brukar ju släppas en Product Red-version i våren för att ge försäljningen en liten vitamininjektion.

Har inte så mycket med vitamininjektioner för försäljningen att göra, utan för Världsaidsdagen som infaller 1 December varje år då (RED) är en kampanj för att få in pengar för AIDS forskning som Apple är med att stöttar (därav det högre priset på (RED)-produkter då överskottet går till forskning.

https://www.red.org/

Ursprungligen av Hank Solo:

Har inte så mycket med vitamininjektioner för försäljningen att göra, utan för Världsaidsdagen som infaller 1 December varje år då (RED) är en kampanj för att få in pengar för AIDS forskning som Apple är med att stöttar (därav det högre priset på (RED)-produkter då överskottet går till forskning.

https://www.red.org/

Absolut, att de har en Product Red-version överhuvudtaget har med detta att göra, men när de brukar lanseras är förmodligen strategiskt för att få liv i försäljningen. Både Iphone 7 och Iphone 8 fick sina röda versioner på våren, i mars respektive april. Det är precis innan och i början på Q3, det kvartal då Iphone-försäljningen är som lägst.

Ursprungligen av jakobnilsson:

Absolut, att de har en Product Red-version överhuvudtaget har med detta att göra, men när de brukar lanseras är förmodligen strategiskt för att få liv i försäljningen. Både Iphone 7 och Iphone 8 fick sina röda versioner på våren, i mars respektive april. Det är precis innan och i början på Q3, det kvartal då Iphone-försäljningen är som lägst.

Tror snarare det beror på att de blivit försenade av någon anledning, de har släppt skal och sånt på Världsaidsdagen tidigare, när det gäller telefonerna så blir det säkerligen försenade då det ligger så nära inpå lanseringen av modellen över huvud taget (där det är svårt att få tag på en den första tiden samt att de inte lanserats worldwide än då).

1
Bevaka tråden