Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung visar upp Galaxy Tab S4

Tråden skapades och har fått 28 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Samsung gör en egen Ipad Pro, och den heter Galaxy Tab S4. Plattan utlovar pc-prestanda kombinerat med mobilitet, och självklart har den tangentbord och penna.

Läs hela artikeln här

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-08-01 20:00

Haha snacka om att kasta sten i glashus. Hånar Apple för att dom har tagit bort hörlursuttaget och nu gör dom själv det.
Kan man avsky det företaget mer ?

"men de flesta Samsung-produkter ser coola ut inledningsvis" ???

  • Medlem
  • 2018-08-01 20:39
Ursprungligen av Innis:

Haha snacka om att kasta sten i glashus. Hånar Apple för att dom har tagit bort hörlursuttaget och nu gör dom själv det.
Kan man avsky det företaget mer ?

Enligt GSM arena har den 3.5 mm jack
https://www.google.se/amp/s/m.gsmarena.com/sa...

Likaså Androidcentral
https://www.google.se/amp/s/www.androidcentra...

Du är nog ute och cyklar min vän ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-08-01 21:03
Ursprungligen av PaO:

Enligt GSM arena har den 3.5 mm jack
https://www.google.se/amp/s/m.gsmarena.com/sa...

Likaså Androidcentral
https://www.google.se/amp/s/www.androidcentra...

Du är nog ute och cyklar min vän ?

Olika uppgifter. Än hur som är det ett vedervärdigt företag.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-08-01 21:05
Ursprungligen av PaO:

Du är nog ute och cyklar min vän ?

En välbekant känsla för dig ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-08-01 21:05
  • Medlem
  • 2018-08-01 21:14
Ursprungligen av Innis:

https://teknikveckan.com/nyheter/samsung-visa...

Nu har dom ändrat uppgifterna

Här kan du se 3.5 mm jack på video ?
https://youtu.be/C64AC3BfkMM

  • Medlem
  • 2018-08-01 21:17
Ursprungligen av Innis:

Olika uppgifter. Än hur som är det ett vedervärdigt företag.

Om vi skall diskutera något relevant gällande S4 så tycker jag RAM är lite snålt, uselt Samsung
Gillar dock DeX direkt i plattan
Får se vad de som testar den säger ?

Bra med konkurrens.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-08-02 11:26
Ursprungligen av PaO:

Om vi skall diskutera något relevant gällande S4 så tycker jag RAM är lite snålt, uselt Samsung
Gillar dock DeX direkt i plattan
Får se vad de som testar den säger ?

Och att dom släpper den med 1 1/2-2år gammal CPU
Tänk om Apple skulle göra en sådan sak vilket gnäll det skulle bli.
Men android användare är inte bortskämda när det gäller surfplattor så jag förstår glädjen.

Ursprungligen av Innis:

Och att dom släpper den med 1 1/2-2år gammal CPU
Tänk om Apple skulle göra en sådan sak vilket gnäll det skulle bli.
Men android användare är inte bortskämda när det gäller surfplattor så jag förstår glädjen.

Precis som Apple gör alltså (iPad 2018?). Dålig jämförelse/information igen. Mycket trolleri blir det.

  • Medlem
  • 2018-08-02 13:38
Ursprungligen av Innis:

Och att dom släpper den med 1 1/2-2år gammal CPU
Tänk om Apple skulle göra en sådan sak vilket gnäll det skulle bli.
Men android användare är inte bortskämda när det gäller surfplattor så jag förstår glädjen.

835 räcker nog till men kunde ju klart vara 845
Nja Chromebooks finns ju som ersätter Android surfplattor och därför kul att Samsung fortsätter med sin utveckling. Snart kommer väl vikbara enheter att ersätta Android plattor. Vi får väl se ?

Edit: Efter att ha kollar runt på lite tidiga hands-on på YT så är ju mångsidighet riktigt trevligt med kombo platta/ DeX inbyggt och DeX på extern monitor. Dessutom s-pen funktioner. Min dröm är ju en vikbar Note med DeX, kanske realitet om några år ?

Senast redigerat 2018-08-02 15:12
  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-08-02 15:37
Ursprungligen av Andorr:

Precis som Apple gör alltså (iPad 2018?). Dålig jämförelse/information igen. Mycket trolleri blir det.

Ursprungligen av PaO:

835 räcker nog till men kunde ju klart vara 845
Nja Chromebooks finns ju som ersätter Android surfplattor och därför kul att Samsung fortsätter med sin utveckling. Snart kommer väl vikbara enheter att ersätta Android plattor. Vi får väl se ?

Edit: Efter att ha kollar runt på lite tidiga hands-on på YT så är ju mångsidighet riktigt trevligt med kombo platta/ DeX inbyggt och DeX på extern monitor. Dessutom s-pen funktioner. Min dröm är ju en vikbar Note med DeX, kanske realitet om några år ?

Skillnaden är att Apple inte behöver sätta i det senaste för dom varvar alla andra ändå ?

https://9to5mac.com/2018/06/01/a-series-chip-...

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2018-08-02 15:37
Ursprungligen av Andorr:

Precis som Apple gör alltså (iPad 2018?). Dålig jämförelse/information igen. Mycket trolleri blir det.

Tab S4 är Samsungs Top of the line. iPad 2018 är Apples instegsmodell av surfplattor. Så fullt relevant jämförelse! ?

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-08-02 15:38
Ursprungligen av EnDumEn:

Tab S4 är Samsungs Top of the line. iPad 2018 är Apples instegsmodell av surfplattor. Så fullt relevant jämförelse! ?

Tack...tyckte det var så uppenbart men tydligen måste man förklara allt i minsta detalj för vissa ?

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2018-08-02 15:40
Ursprungligen av Innis:

Tack...tyckte det var så uppenbart men tydligen måste man förklara allt i minsta detalj för vissa ?

Ja, det hade blivit ett jäkla liv om de inte satt in det värsta i en ny PRO-modell! (Som Tab S4 konkurrerar mot)

  • Medlem
  • 2018-08-02 15:57
Ursprungligen av Innis:

Skillnaden är att Apple inte behöver sätta i det senaste för dom varvar alla andra ändå ?

https://9to5mac.com/2018/06/01/a-series-chip-...

Precis som med iPhone så är dessa snabbare men har betydligt färre möjligheter och funktioner. iPad har efter lång tid splitscreen nuförtiden men långtifrån de funktioner som Samsung levererar i S4 med s-pen och DeX inbyggt / extern monitor.

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-08-02 16:08
Ursprungligen av PaO:

Precis som med iPhone så är dessa snabbare men har betydligt färre möjligheter och funktioner. iPad har efter lång tid splitscreen nuförtiden men långtifrån de funktioner som Samsung levererar i S4 med s-pen och DeX inbyggt / extern monitor.

Say what? Det där får allt förklara vad du menar och vad det har med processorn att göra.
Samsuck måste göra något att locka kunder men dex är bara en gimmick som aldrig kommer slå.

  • Medlem
  • 2018-08-03 00:36
Ursprungligen av Innis:

Say what? Det där får allt förklara vad du menar och vad det har med processorn att göra.
Samsuck måste göra något att locka kunder men dex är bara en gimmick som aldrig kommer slå.

Personligen bryr jag mig inte direkt om surfplattor och iPad Pro kommer säkert fortsatt att vara nummer 1. Dock är det intressant med konkurrens och Samsung kommer här med något trevligt.

Vad jag menar är att en S9 plus håller jämna steg med en iPhone X i snabbhet. Detta trots S9 plus har så många fler funktioner såsom DeX / variabel skärmupplösning / inbyggd tema / dual SIM / Splitscreen osv.

Har du provat DeX?

Är faktiskt riktigt bra redan generation ett och kommer att utvecklas

Ursprungligen av EnDumEn:

Tab S4 är Samsungs Top of the line. iPad 2018 är Apples instegsmodell av surfplattor. Så fullt relevant jämförelse! ?

A10(x) duger säkert alldeles utmärkt även 2018, eller?

Men visst, Apple kan väl släppa en iPad med A11/A11x i november på iPad Pro då SoC:en är ett år gammal, eller kanske med en dagsfärsk. Versions/hastighetshysteri är inte likt Apple-fantaster. Är väl över ett år sen något nytt kom.

Varför finns ingen iPad/iPad Pro med A11? A11 släpptes ändå för ca ett år sen. Kanske finns en anledning?

Vad nu detta har med Samsung Galaxy Tab S4 att göra..

  • Avstängd
  • Falun
  • 2018-08-03 01:15
Ursprungligen av PaO:

Personligen bryr jag mig inte direkt om surfplattor och iPad Pro kommer säkert fortsatt att vara nummer 1. Dock är det intressant med konkurrens och Samsung kommer här med något trevligt.

Vad jag menar är att en S9 plus håller jämna steg med en iPhone X i snabbhet. Detta trots S9 plus har så många fler funktioner såsom DeX / variabel skärmupplösning / inbyggd tema / dual SIM / Splitscreen osv.

Har du provat DeX?

Är faktiskt riktigt bra redan generation ett och kommer att utvecklas

Ingenting av det där var ett svar på min fråga och det är inte första gången du kommer tveksamma påståenden som du sen inte kan svara på.
Nej S9 håller inte jämna steg med X utan enda fördel den har är större RAM så när man öppnar en tidigare öppnad app så går det snabbare.

Du har redan ställt den frågan och fått ett svar....en gimmick.

  • Medlem
  • 2018-08-03 08:43
Ursprungligen av Innis:

Ingenting av det där var ett svar på min fråga och det är inte första gången du kommer tveksamma påståenden som du sen inte kan svara på.
Nej S9 håller inte jämna steg med X utan enda fördel den har är större RAM så när man öppnar en tidigare öppnad app så går det snabbare.

Du har redan ställt den frågan och fått ett svar....en gimmick.

Det är väl helheten man vill åt eller hur
Nu har allt detta föga med Tab S4 att göra
Om man vill ha en Android platta så är S4 mycket intressant IMO

En sak som jag tror, eller är kanska säker på, Galaxy Tab S4 kommer kunna göra vilket ingen iPad (iPhone) nånsin har kunnat och ej heller kommer att kunna göra (så länge som Apple bara tvärvägrar att implementera det i iOS) är att användas som Tether-skärm, dvs man ser på skärmen vad kameran ser/visar på sin egen lilla skärm, och kameran kan tom styras från den stora skärmen.
Funkar på MBP etc men opraktiskt (om man inte jobbar i en studio typ) med en hel dator när man bara vill ha en tunn större (10") skärm monterat på stativet.

Ursprungligen av CekariYH:

En sak som jag tror, eller är kanska säker på, Galaxy Tab S4 kommer kunna göra vilket ingen iPad (iPhone) nånsin har kunnat och ej heller kommer att kunna göra (så länge som Apple bara tvärvägrar att implementera det i iOS) är att användas som Tether-skärm, dvs man ser på skärmen vad kameran ser/visar på sin egen lilla skärm, och kameran kan tom styras från den stora skärmen.
Funkar på MBP etc men opraktiskt (om man inte jobbar i en studio typ) med en hel dator när man bara vill ha en tunn större (10") skärm monterat på stativet.

Det går att göra med QuickTime men kräver då kabel (vilket innebär optimal bildkvalitet) mellan iPad och Mac.

Annars finns Airbeam: http://appologics.com/airbeam

Jag använde en foto-app för några år sedan som också hade styrning av kameran etc, men kan inte hitta det nu.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2018-08-04 12:46
Ursprungligen av CekariYH:

En sak som jag tror, eller är kanska säker på, Galaxy Tab S4 kommer kunna göra vilket ingen iPad (iPhone) nånsin har kunnat och ej heller kommer att kunna göra (så länge som Apple bara tvärvägrar att implementera det i iOS) är att användas som Tether-skärm, dvs man ser på skärmen vad kameran ser/visar på sin egen lilla skärm, och kameran kan tom styras från den stora skärmen.
Funkar på MBP etc men opraktiskt (om man inte jobbar i en studio typ) med en hel dator när man bara vill ha en tunn större (10") skärm monterat på stativet.

Det är nåt sånt här du menar va?
https://www.manfrotto.us/collections/digital/...

Dyrt, men det GÅR! ?

Här hittade jag en lite billigare lösning, trådlöst är väl dock sämre i det här fallet?

https://www.scandinavianphoto.se/produkt/1015...

Sniklösningen är ju den här, men det ger dig bara möjlighet att hyfsat snabbt få över tagen bild till ipaden. Ingen styrning.
https://cdon.se/hushallsapparater/lightning-t...

@Carlsson, du fattar inte, om jag nu inte vill hänga en dator på stativet eller ens ha med en hur gör jag detta med en iPad?:

20141013_153211798_iOS by Lars Hernborg, on Flickr
Detta är en RC-monitor, Radio-Controll folket använder dessa för sina prylar som flyger, kör eller flyter, på 7" kopplad till kameran via HDMI, och funkar kalas, men har vissa nackdelar, inget vidare färger, käkar batterier som en tokig, men är ju ingen pekskärm. Så byta ut den mot en iPad vore super men inte hittat hur.
@EnDumEn: Din första länk funkar visar bara stativ?
Nej, det är för slött och osäkert med WiFi, och de flesta lösningar som sas är för iPad är WiFi och bara bildöverföring inte att se vad kameran ser innan man skjuter sas.

Edit: Din länk får upp olika resultat varje gång jag provar den???

Ok, den skulle kunnat funka om den inte var för Canon och Nikon "only"...

Senast redigerat 2018-08-04 22:20

Glömde skriva:
-Det finns en iOS app från Sony som gör allt jag vill, Play Memories, men den är WiFi och inte helt säker då den losar uppkopplingen allt som oftast, även om jag ställt in både kameran och iPaden att inte gå i vila och dom oftast är bara någon meter ifrån varandra..
-Till MacOS finns en app som heter Imaging Edge, också från Sony, som är riktigt bra och kör med USB-C i bägge ändar, men som sagt bara praktiskt i studio eller ute när man inte behöver förflytta sig snabbt en längre sträcka, och montera en MacBook Pro på ett stativ blir jädrigt klumpigt och också rätt ömtåligt när man pekar runt med gluggen.
På bilden ovan är RC-skärmen alltid framför ögonen då den snurrar med sidlänges på Gimbal-huvudet och är stilla när man pekar gluggen uppåt eller neråt.

  • Medlem
  • 2018-08-05 13:35
Ursprungligen av Andorr:

A10(x) duger säkert alldeles utmärkt även 2018, eller?

Men visst, Apple kan väl släppa en iPad med A11/A11x i november på iPad Pro då SoC:en är ett år gammal, eller kanske med en dagsfärsk. Versions/hastighetshysteri är inte likt Apple-fantaster. Är väl över ett år sen något nytt kom.

Varför finns ingen iPad/iPad Pro med A11? A11 släpptes ändå för ca ett år sen. Kanske finns en anledning?

Vad nu detta har med Samsung Galaxy Tab S4 att göra..

Apple använder å andra sidan ofta specialdesignade SoC för sina top-of-the-line iPad. A10X t ex är ju på flera punkter mycket bättre än A10 och även än A11 på vissa punkter.

1
Bevaka tråden