Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ixion – rolig historia eller norgeskämt?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har testat Ixion, ett snordyrt men intressant högtalarsystem från Norge med många ingångar. Men kan norrmännen verkligen konkurrera med Sonos och smarta högtalare som Apple Homepod?

Läs hela artikeln här

Ser ut som det är en glipa på 1mm mellan ben och högtalare på första bilden i artikeln. Ser ju inte särskilt premium ut och det skulle jag kräva om jag la 20 000kr på en liten högtalare. Lite känsla för detaljer är inte fel.

20k är dock inte så mycket för bra ljud. Var ungefär vad jag gav för mitt ljud. Detta skulle jag dock inte köpa. Tycker inte ens det ser snyggt ut. Tvivlar att man får så bra ljud ur det också. Dock inte lyssnat på det.

Skulle vara roligt om ni testade riktiga ljudsystem av den äldre typen med receiver och 5.1 eller mera högtalare. Även dom är rätt så smarta idag! Finns BT, internet och strömtjänster m.m. i dom.

Roligt med ljud dock!

Ursprungligen av SweSG:

20k är dock inte så mycket för bra ljud. Var ungefär vad jag gav för mitt ljud. Detta skulle jag dock inte köpa. Tycker inte ens det ser snyggt ut. Tvivlar att man får så bra ljud ur det också. Dock inte lyssnat på det.

Skulle vara roligt om ni testade riktiga ljudsystem av den äldre typen med receiver och 5.1 eller mera högtalare. Även dom är rätt så smarta idag! Finns BT, internet och strömtjänster m.m. i dom.

Roligt med ljud dock!

20k är väldigt mycket mer än vad jag skulle få för mig att lägga på en högtalare i alla fall. Och skulle jag lägga de pengarna hade jag velat att den var byggd med okej precision.

Ursprungligen av Jonatatatan:

20k är väldigt mycket mer än vad jag skulle få för mig att lägga på en högtalare i alla fall. Och skulle jag lägga de pengarna hade jag velat att den var byggd med okej precision.

Jo, 20k är en hel del slantar. Men köper man rätt och trivs med ljudet håller det +15 år. Nu är det dock inne med nytt hela tiden. Tyvärr är det lite så vi lever idag. Köp och släng!

Ursprungligen av SweSG:

Jo, 20k är en hel del slantar. Men köper man rätt och trivs med ljudet håller det +15 år. Nu är det dock inne med nytt hela tiden. Tyvärr är det lite så vi lever idag. Köp och släng!

Just ljudsystem blir ju inte utdaterat på samma sätt som en dator eller telefon så det tror jag de flesta behåller till de går sönder, om det inte är så att man är riktigt noga med att designen ska kännas modern eller något..
Dock ska jag nog inte diskutera ljud mer, är nöjd med det som är inbyggt i min datorskärm och logitech g430. Var mest att det såg ut att vara slarvigt byggt för 20 000kr som gjorde att jag ville "ventilera" lite.

Ursprungligen av Jonatatatan:

Just ljudsystem blir ju inte utdaterat på samma sätt som en dator eller telefon så det tror jag de flesta behåller till de går sönder, om det inte är så att man är riktigt noga med att designen ska kännas modern eller något..
Dock ska jag nog inte diskutera ljud mer, är nöjd med det som är inbyggt i min datorskärm och logitech g430. Var mest att det såg ut att vara slarvigt byggt för 20 000kr som gjorde att jag ville "ventilera" lite.

Frågan är la om man kan ha en smart högtalare så länge innan den slutar att få uppdateringar. Det märker vi. Du har dock rätt om denna. Ser inte ut att vara byggd något vidare! Småful i mitt tycke också.

Det jag snackar om är mera ljud för film med massa högtalare och prylar. Då kostar det lite tyvärr. Sedan behöver ju inte alla ha ett sådant ljud och klarar sig bra med soundbar!

Tycker synd om dig @jakobnilsson som fick genomlida den där produkten.

1
Bevaka tråden