Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Så gömmer du dig för Google

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att hindra Google från att spåra din plats är inte det mest självklara, och kräver en del grävande i menyer och inställningar. 99-akuten rycker ut!

Läs hela artikeln här

Första jag gör med ett nytt konto på Google! Håller koll lite då och då så inget ändras också. Ett skit att man måste slå av allt! Hade varit bättre om man fick slå på skiten om man vill ha det!

@jakobnilsson:
Du skriver "När du ändå är inne i ditt Google-konto kan du passa på att ta bort tidigare insamlad platshistorik. Detta är en smula tidskrävande, eftersom det inte finns någon knapp för att rensa bort alla historik i ett svep."

Det finns en soptunna i nedre högra hörnet på kartan för mig där jag kan välja att ta bort all platshistorik i ett knapptryck. Eller så trycker man på kugghjulet och väljer "radera all platshistorik". Fungerar inte det för dig?

Ursprungligen av suddgummi:

@jakobnilsson:
Du skriver "När du ändå är inne i ditt Google-konto kan du passa på att ta bort tidigare insamlad platshistorik. Detta är en smula tidskrävande, eftersom det inte finns någon knapp för att rensa bort alla historik i ett svep."

Det finns en soptunna i nedre högra hörnet på kartan för mig där jag kan välja att ta bort all platshistorik i ett knapptryck. Eller så trycker man på kugghjulet och väljer "radera all platshistorik". Fungerar inte det för dig?

Fantastiskt. Letade ett bra tag, men kunde ha svurit på att där inte fanns någon. Men jo, den finns även för mig! Har uppdaterat texten, och berömt dina skarpa ögon

Den här raderar la allt man gjort på Google när man varit inloggad?

Är så mycket Google håller reda på :/

Om ni tror att ni kan "gömma er" från Google så är ni väldigt naiva. I bästa fall så spåras ni via tredjepart.

Vill ni gömma er på ett säkert sätt så gör då detta: Kasta telefonen i sjön, släng datorn och koppla aldrig upp dig på internet igen.

Ursprungligen av Krylovrum:

Om ni tror att ni kan "gömma er" från Google så är ni väldigt naiva. I bästa fall så spåras ni via tredjepart.

Vill ni gömma er på ett säkert sätt så gör då detta: Kasta telefonen i sjön, släng datorn och koppla aldrig upp dig på internet igen.

Man får inte ge upp i alla fall!

Sedan är det svårt att vara helt anonym på nätet!

Man får tänka lite innan man laddar upp och delar hela sitt liv!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-08-16 16:13
1
Bevaka tråden