Jag pendlar, i mina tankar i alla fall, mellan IOS och Android hela tiden. Samtidigt är jag redan Apple ”sektmedlem” eftersom vi har endast Ipads och IPhones i vårt hem. Men pendlandet började på riktigt när IPhone X lanserades. Varför? Jo, på grund av att helt plötsligt så kostade en mobiltelefon över 10 000. Jag tänkte: det här kan inte vara möjligt.
Så frågan jag ställer mig i första hand är: vad är det jag gör med min mobil som gör att jag är villig att betala 10000 före n mobil? Fråga nummer två är: kan inte någon Android mobil erbjuda samma kvalitet som IPhone gör fast till en mindre pris?
Jag har ägt en Android mobil för länge sedan och det jag störde mig på var att uppdateringen kom inte efter en halvårs användande. Jag är en sådan person som inte vill byta mobil vartannat år och uppdateringar och säkerhet är rätt så viktiga för mig. Det var då jag bestämde mig för en Iphone
Jag ångrar inte mitt val, men ibland känner jag att det kanske är värt att lägga endast 3-4000 för en mobil och kanske byta vartannat år? Jag vet inte.