Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Uppland
  • 2018-05-31 12:09

Äntligen fått bostadsrätten såld efter två månaders renovering! Jag rör inte en spackel på fem år nu. Snacka om trög marknad, försökt sälja sedan dec.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-05-31 12:23
Ursprungligen av flygarn:

Äntligen fått bostadsrätten såld efter två månaders renovering! Jag rör inte en spackel på fem år nu. Snacka om trög marknad, försökt sälja sedan dec.

Grattis till försäljningen. Ja det är verkligen köparnas marknad nu. Nyproduktionen lockar med en massa erbjudanden så man får verkligen anstränga sig.
Personligen tror jag inte vi har sett botten på nedgången. Osålda nyproducerade lägenheter kan få bägaren att tippa över när lågkonjunkturen anländer inom kort.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2018-05-31 13:05

Nästa steg är en lågkonjunktur. Och räntan måste upp snart inget snack om saken, ingen får avkastning på sparande, pensionsfonderna måste ta höga risker eller stå och stampa. Politikerna kommer käbbla om ränteavdraget så att det smäller precis när utfasningen påbörjats.

Lågkonjunktur med arbetslöshet, stigande räntor, minskade avdrag och en krona värd nada. Det måste bli en korrektion, räkna på vad en villa på 6 miljoner kostar med amorteringskrav och 4% ränta.

Men vi har haft det för bra för länge, vi tror att det är något unikt med Sverige som gör att vi förtjänar vårt välstånd per automatik.

De som var med i början på 90-talet vet vad det leder till.

Tänker att det här kanske är bästa stället att säga detta på. Såg att jag blivit utnämnd till hederspotatis här på 99 <3 Så fint att jag nästan spricker! (för er som undrar så har det varit ett internt skämt på kontoret att det enda jag kan äta är potatis)

Ursprungligen av amandareventlid:

Tänker att det här kanske är bästa stället att säga detta på. Såg att jag blivit utnämnd till hederspotatis här på 99 <3 Så fint att jag nästan spricker! (för er som undrar så har det varit ett internt skämt på kontoret att det enda jag kan äta är potatis)

Om jag är orimligt nöjd med detta tilltag? Ja

Ursprungligen av Ida Blix:

Om jag är orimligt nöjd med detta tilltag? Ja

Haha, jag är också orimligt nöjd med detta. Stort plus är att jag också fått en emoji-symbol!

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2018-07-06 00:46
Ursprungligen av amandareventlid:

Haha, jag är också orimligt nöjd med detta. Stort plus är att jag också fått en emoji-symbol!

Och du fortsätter att förgylla tillvaron med sprudlande glädje, om än utanför redaktionen. Kul att du hänger kvar här ?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2018-07-06 08:18

Idag är det fredag! ? ?‍♂️
Det räcker för mig.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-07-06 10:53
Ursprungligen av JohannesKBA:

Och du fortsätter att förgylla tillvaron med sprudlande glädje, om än utanför redaktionen. Kul att du hänger kvar här ?

Hedersamma Potatisar går aldrig ur tiden alltid på tapeten i alla sammanhang hehehehe Så henne blir vi nog inte av med så lätt

Ursprungligen av cubeis:

Hedersamma Potatisar går aldrig ur tiden alltid på tapeten i alla sammanhang hehehehe Så henne blir vi nog inte av med så lätt

Helt rätt!

Har gjort 999 inlägg på 99 med detta inlägg!

Lite glad är jag! Allt har varit av värde också!

Ursprungligen av SweSG:

Har gjort 999 inlägg på 99 med detta inlägg!

Lite glad är jag! Allt har varit av värde också!

Förevigat för framtida generationer.

Ursprungligen av keptang:

Förevigat för framtida generationer.

Jag har aldrig tänkt på hur snygg den där avataren jag har är <3

Den är specialgjord till mig av en vän på en tracker för länge sedan. Har alltid haft kärlek till döskallar och tycker dom är söta! Från början är den dock 150x250. Klippte den till 150x150 för 99! Stjärnan i ögat var för att visa att jag hade donerat. Hade en bakom mitt nick också. Var staff på den trackern! Ska vara massa annat smått och gott med i bilden också som nickname m.m.

Lite historia bakom den!

Ursprungligen av SweSG:

Har gjort 999 inlägg på 99 med detta inlägg!

Lite glad är jag! Allt har varit av värde också!

Lättroade du!

Grattis!

Ursprungligen av SweSG:

Har gjort 999 inlägg på 99 med detta inlägg!

Lite glad är jag! Allt har varit av värde också!

Haha det är ju fantastiskt, vill du ha en 99-tshirt!?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Haha det är ju fantastiskt, vill du ha en 99-tshirt!?

Tror faktiskt en nyss levererades hem i posten (efter Oneplus-tävlingen). Men vi får ju fixa mer och ny merch i höst och komma ihåg det här då! Om du inte vill ha två @SweSG?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Haha det är ju fantastiskt, vill du ha en 99-tshirt!?

Haha, då jag redan har en så är det bättre någon annan får den.

Jag kan dock ta en iPhone X istället!

Ursprungligen av SweSG:

Haha, då jag redan har en så är det bättre någon annan får den.

Jag kan dock ta en iPhone X istället!

Me me me.... 99-tshirten alltså...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-07-25 22:53
Ursprungligen av CekariYH:

Me me me....

+1. ?

Ursprungligen av jakobnilsson:

Haha det är ju fantastiskt, vill du ha en 99-tshirt!?

Hade du gjort ditt inlägg i denna tråd ett inlägg tidigare än du gjorde hade du postat ditt 999 inlägg i denna tråd också. Jag har koll!

Nähe, blir nog ingen 99- t-shirt för mig

Ursprungligen av CekariYH:

Nähe, blir nog ingen 99- t-shirt för mig

Du får sura lite i tråden ”Näe, nu blev jag riktigt sur”

Blir nog flera tävlingar framöver vännen!

Ursprungligen av CekariYH:

Nähe, blir nog ingen 99- t-shirt för mig

Surar över annat ikväll i tråden

Oops,

Ursprungligen av SweSG:

Haha, då jag redan har en så är det bättre någon annan får den.

Jag kan dock ta en iPhone X istället!

Jag kan också ta en Iphone X!

Idag fyller jag 5 år här inne på 99! Så småglad får la man vara? Fått en fin döskalle på min profil också. Inte illa! Tackar @Ida Blix för den <3

Blev lite extra glad när jag såg att en tråd jag skapat 2016-10-26 04:00 fick 99999 visningar och 468 inlägg!

Jag vågar inte ens räkna på alla slantar jag lagt på prylar i den tråden!

Varit en bra dag idag!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-08-23 09:01
Ursprungligen av SweSG:

Idag fyller jag 5 år här inne på 99! Så småglad får la man vara? Fått en fin döskalle på min profil också. Inte illa! Tackar @Ida Blix för den <3

Om ganska precis en månad blir det 10 år för min del.

Ursprungligen av zinned:

Om ganska precis en månad blir det 10 år för min del.

14 år i oktober! Fast iofs ganska inaktiv de senaste åren.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-08-29 08:30
Ursprungligen av Capeman:

14 år i oktober! Fast iofs ganska inaktiv de senaste åren.

Tjena påg! Det var inte igår Ska vi ta en fika när det närmar sig telefonrelease? Är väl snart en vana

Ursprungligen av zinned:

Tjena påg! Det var inte igår Ska vi ta en fika när det närmar sig telefonrelease? Är väl snart en vana

Gärna! Jag ska nog inte byta telefon i år men däremot börjar det bli dags för klockbyte.

Bevaka tråden