Jag har rotat runt lite här i 99-arkiven jag med.
Jag skapade mitt konto 2004, men var länge helt inaktiv när det gäller att skriva egna inlägg.
I slutet av 2010 var jag på möte i Stockholm med Martin Björnström som handlade om att dra igång en redaktion som skulle skriva material åt 99mac. Jag minns inte helt hur jag blev inbjuden till det mötet, men hur som helst lät det väldigt spännande. Jag har också för mig att jag då för första gången träffade @adrian b.
Mitt första inlägg verkar vara från maj 2011 då jag sökte efter någon med erfarenheter av Lisa och första Macintosh-modellen. Jag letade efter en person till en retro-artikel till tidningen M3 där jag gjorde praktik, höll på med min journalistutbildning.
Sedan kan vi spola fram till en födelsedagsfest för Jonas Thörnqvist (vi lärde känna varandra hos Apple-återförsäljaren Inlife/Digital Inn där vi båda jobbade ett tag, nu många år senare jobbar vi tillsammans igen. Han jobbar på SweClockers). Jag var inte ens själv på festen om jag minns rätt, men min dåvarande pojkvän hörde under kvällen av sig om ett spännande jobb och mina kontaktuppgifter förmedlades till min blivande chef.
Den 6 augusti 2012 surfade ett mejl in i min inkorg från @edin. Han berättade lite om SweClockers och om 99mac som nyligen köpts upp och undrade om jag kunde tänkas vara intresserad av att bli en del av redaktionen.
Hej Edin!
Va roligt! Jag var med på ett löst hörn redan när Martin Björnström funderade på att utveckla sajten. Av olika anledningar hände inget då.
Jag trodde först att ni sökte folk till SweClockers, men det här låter ju ännu roligare, äpplenörd som jag är.
Just nu är jag på Gotland för ett sommarvikariat på Gotlands tidningar (den här veckan ut), men jag är så klart intresserad. Vi kan så klart höras via telefon, eller om du vill vänta och ses över en kaffe nästa vecka?
Ida
Skickat från min iPhone
Vi träffades över en kaffe och resten är som man säger historia.
Min första artikel som en del av denna redaktion verkar ha haft den spexiga rubriken: Apple kräver 707 miljoner dollar i skadestånd och publicerades den 26 september 2012. Sedan dess verkar jag ha satt mitt namn i bylinen på lite drygt 300 artiklar här. Inläggen har också blivit närmare 2 700 stycken.