Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsungs nästa telefon kan vara vikbar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Att Samsung experimenterar med vikbara OLED-skärmar är ingen hemlighet, men enligt nya rykten kan tekniken dyka upp i en produkt redan det här året.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2018-09-05 15:41

Vikbar Note med DeX är ju drömmen ?

Det mest intressanta som DJ Koh sade på IFA är följande
"You can use most of the uses ... on foldable status. But when you need to browse or see something, then you may need to unfold it. But even unfolded, what kind of benefit does that give compared to the tablet? If the unfolded experience is the same as the tablet, why would they (consumers) buy it?," Koh said at the IFA electronics show in Berlin last week.

"So every device, every feature, every innovation should have a meaningful message to our end customer. So when the end customer uses it, (they think) 'wow, this is the reason Samsung made it'."

Betyder att det inte bara är en surfplatta typ utan ett steg längre

Spännande

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-09-05 20:32
Ursprungligen av PaO:

Vikbar Note med DeX är ju drömmen ?

Det mest intressanta som DJ Koh sade på IFA är följande
"You can use most of the uses ... on foldable status. But when you need to browse or see something, then you may need to unfold it. But even unfolded, what kind of benefit does that give compared to the tablet? If the unfolded experience is the same as the tablet, why would they (consumers) buy it?," Koh said at the IFA electronics show in Berlin last week.

"So every device, every feature, every innovation should have a meaningful message to our end customer. So when the end customer uses it, (they think) 'wow, this is the reason Samsung made it'."

Betyder att det inte bara är en surfplatta typ utan ett steg längre

Spännande

Ja jag gillar hur DJ Koh resonerar runt en vikbar telefon, att det skulle bli som ett mellanting mellan platta och telefon är en av anledningarna till att jag varit ganska skeptisk till konceptet. Det är jag förvisso fortfarande, har svårt att se hur det ska bli genuint bra i praktiken, men att Samsung är medvetna om att lösningen måste sticka ut för att kunna motiveras gör mig åtminstone något hoppfull.

Men absolut spännande, ska bli kul att se vad de gör av det hela!

  • Medlem
  • 2018-09-05 21:10
Ursprungligen av ekloev:

Ja jag gillar hur DJ Koh resonerar runt en vikbar telefon, att det skulle bli som ett mellanting mellan platta och telefon är en av anledningarna till att jag varit ganska skeptisk till konceptet. Det är jag förvisso fortfarande, har svårt att se hur det ska bli genuint bra i praktiken, men att Samsung är medvetna om att lösningen måste sticka ut för att kunna motiveras gör mig åtminstone något hoppfull.

Men absolut spännande, ska bli kul att se vad de gör av det hela!

Japp årets mest spännande mobil i mina ögon ?

Ursprungligen av PaO:

Japp årets mest spännande mobil i mina ögon ?

Viks den åt rätt håll och penna så kan det bli succé

Jag är skeptiskt till detta. Det första jag tänker på är materialtrötthet, när filmen viks gång på gång. Undrar hur de har löst det…
Det är en annan sak om det rullas ut som en rullgardin.

1
Bevaka tråden