- Redaktionen
- Skribent ●
Apple har presenterat sin nya uppsättning Iphone-modeller, och här är dom. Namnen blir tungvrickande Iphone XS, Iphone XS Max och Iphone XR.
Kommer iOS 12 idag tror ni?
Okej, när tror du den kommer?
iOS 11 kom precis en vecka efter förra höstens event.
Någon som vet vad de använder för teknik för att ändra fokus efter att en bild är tagen?
Samma som andra telefoner gissar jag, sekundära linsen tar en djupbild, sedan använder mjukvara djupinformationen för att applicera bokeh på bilden från primära linsen.
Eller så är det ren mjukvara. Går att göra magi med det idag som Pixel gjort länge t.ex.
Vart är AirPods med trådlös laddning och laddnings saken som man kan ladda 3 saker?
Samma som andra telefoner gissar jag, sekundära linsen tar en djupbild, sedan använder mjukvara djupinformationen för att applicera bokeh på bilden från primära linsen.
Eller så är det ren mjukvara. Går att göra magi med det idag som Pixel gjort länge t.ex.
Som jag förstod det kan XR detta med och den har ju endast en lins.
Kanske är det kombination och XR gör det med sämre kvalitet.
Problemet är la att IPhone X kommer bli seg med FaceID nu vid iOS 12. Så XS kommer vara extra snabb...
iPhone X kommer ju vara precis lika snabb som den alltid varit. Den blir ju inte segare bara för att Xs släpps. ?
Som jag förstod det kan XR detta med och den har ju endast en lins.
Kanske är det kombination och XR gör det med sämre kvalitet.
Japp, det är möjligt. Kan vara ren mjukvara som Pixel och andra telefoner.
Apple har presenterat sin nya uppsättning Iphone-modeller, och här är dom. Namnen blir tungvrickande Iphone XS, Iphone XS Max och Iphone XR.
312 ppi på en 6 tums telefon 2018? Vad håller Apple på med? Låter som något från 2012, särskilt när den kommer att kosta säkert 8 K
Kul att betala nästan 13 000 kronor för den billigaste iPhone Xs.
312 ppi på en 6 tums telefon 2018? Vad håller Apple på med? Låter som något från 2012, särskilt när den kommer att kosta säkert 8 K
Det finns ingen anledning till en högre ppi. Det går enbart ut över batteritiden.
18395:- för XS Max 512...
Tror jag köper ett par stycken så jag kan ringa till mig själv också...
iPhone X kommer ju vara precis lika snabb som den alltid varit. Den blir ju inte segare bara för att Xs släpps. ?
Ojo! Apple segar alltid ner medvetet. Jag älskar ändå Apple och kommer alltid att köpa deras produkter, men det märker man vid uppdateringar att allt blir minimalt segare för varje uppdatering
Lär sälja som smör ?
Jag kände att jag kan tänka mig den varianten om jag inte hade ägt en X.
Kul att betala nästan 13 000 kronor för den billigaste iPhone Xs.
Det finns ingen anledning till en högre ppi. Det går enbart ut över batteritiden.
På en 6 tums telefon!? Samma som i min sjua jag tycker har kass skärm? Jo det finns en stor jäkla anledning, särskilt när man ändå får plats med ett rejält batteri i en så stor telefon.
Jag försvarade priset på iPhone X när den lanserades, men nu börjar det ju bli lite absurt kan man ju tycka. Visst lanserade de tre modeller så det finns ju prisklasser som passar alla, men ändå, 18 395 kr är i det saftigaste taget. Tråkigt Apple!