- Redaktionen
- Skribent ●
Gårdagens event var fyllt av nya produkter, men de stora överraskningarna lyste med sin frånvaro. Här är alla produkter vi fortfarande väntar på, Apple.
Min iMac 27'' late 2009 behöver ersättas. Efter 10 års felfritt fungerande (!!), visserligen med HD'n bytt mot en SSD, har nu skärmen tappat lite i ljusstyrka och maskinen lär väl knappast vara uppgraderbar för nya operativversioner framöver.
Om jag ser fram emot en förmodad lansering av nya iMacar i oktober? Gissa!
Powerbook G5 då?
Min iMac 27'' late 2009 behöver ersättas. Efter 10 års felfritt fungerande (!!),
9. Det är fortfarande 2018.
Nej det finns inte, det är en ny standard som Apple håller på att ta fram ihop med Qi-standarden.
De som finns nu är bara singelladdare som ligger bredvidvarandra.
Samsung har Mobil och klocka duo laddare
Men inte mobil / klockan/ trådlösa lurar
Samsung har Mobil och klocka duo laddare
Men inte mobil / klockan/ trådlösa lurar
Är nästan läskigt ibland när du till och med promotar samsungs tillbehör.
Till och med jag köper tillbehör till Apple från tredjepart ?
https://www.indiegogo.com/projects/plux-charg...
Nej det finns inte, det är en ny standard som Apple håller på att ta fram ihop med Qi-standarden.
De som finns nu är bara singelladdare som ligger bredvidvarandra.
Frågan var om det finns plattor som kan ladda mer än en sak samtidigt, svaret på den frågan är ja.
Som sagt - Apple verkar i tysthet ha skrotat Airpower: https://www.macrumors.com/2018/09/12/no-sign-...
Frågan var om det finns plattor som kan ladda mer än en sak samtidigt, svaret på den frågan är ja.
Jo fast det har ju funnits länge. På Arland finns ett bord där du kan ladda sex bredvid varandra.
Apple tänkte ju sig en platta där du kan lägga produkter hur som helst vilket standarden inte stöder alls idag.
Jag vill se att Apple backar från sitt aviserade främjande mot Pro-segmentet.
Som Pro-användare vill jag ha en fungerande serverprogramvara, och jag skiter fullständigt i hur lattefjantarna på Götgatan ser fram mot nya funktioner i sina jävla hörlurar.
Jag vill se att Apple backar från sitt aviserade främjande mot Pro-segmentet.
Som Pro-användare vill jag ha en fungerande serverprogramvara, och jag skiter fullständigt i hur lattefjantarna på Götgatan ser fram mot nya funktioner i sina jävla hörlurar.
Kommer aldrig hända. Apple får sina pengar från iPhone. Inte Pro-användare. Pro-användare är glömt sen länge, oavsett om man lanserar "Pro"-produkter så som iMac Pro eller inte.
Kommer aldrig hända. Apple får sina pengar från iPhone. Inte Pro-användare. Pro-användare är glömt sen länge, oavsett om man lanserar "Pro"-produkter så som iMac Pro eller inte.
Jag vet att du har rätt. Men jag måste ändå få önska.
Helvete liksom, Apple var BÄST en gång i tiden på just detta. Nu har Apple blivit ett jävla livsstils-företag. Prioritera bara iOS-brukare och skita i producenter.
Jag gillar INTE vad Apple blivit.
Jag vet att du har rätt. Men jag måste ändå få önska.
Helvete liksom, Apple var BÄST en gång i tiden på just detta. Nu har Apple blivit ett jävla livsstils-företag. Prioritera bara iOS-brukare och skita i producenter.
Jag gillar INTE vad Apple blivit.
Det började för rätt längesen tyvärr med nedläggning av Xserve osv.. Där någonstans så gav man upp enterprise och Pro(sumer)-kunder.
Fattar inte att de lägger ner SE, inte för att de säger så men det vekar så? Det är ju fullt möjligt att prissätta en packad SE II med XR hårdvara å sälja för samma pris som XR. Alla med mindre händer har i min närhet 5an/5s eller SE... puckat av dem.
Det är inte bara Apple jag väntar på nyheter ifrån. Det gör jag även från Telia och Swedbank. Ett tag tyckte jag att dessa kändes vädra morgonluft. Men nu känns dessa mer som något från en gammal kommunistisk stat.
Jag skull vilja se internationella bank och teleoperatörlösningar från Apple istället så att de helt fullt ut kan få genomslag för sina produkter och lösningar.
Det känns som vissa saker aldrig kommer. Nu kommer jag vänta och se om det kommer ett event i oktober. Annars kommer jag köpa en laddningsplatta från en annan tillverkare. Det är dåligt av Apple att säga att det kommer med något och sedan inte dementera om det inte kommer. Förstår de inte att de gör sina kunder en otjänst. Vi väntar med att kunna använda våra funktioner fullt ut för att få det de lovat tidigare.
Jag skulle gärna vilja ha en ny Apple Watch.
Men vill kunna välja att ha på skärmen hela tiden.
Tycker det är trevligt att se urtavlan hela tiden.
Vid träning är det bra också. När man ex använder sig av pulsappen.
Håller med. Framförallt vid simning, där fungerar ju inte "raise to wake" heller utan du måste stanna och låsa upp klockan för att se hur långt du simmat. Där skulle skärmen definitivt vara på hela tiden så man bara kan snegla lite på den ibland för att hålla koll på sträcka och tempo.