Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Pay kommer till Länsförsäkringar

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Länsförsäkringar får nu stöd för Samsung Pay, och därmed fungerar cirka 90 procent av alla svenska betalkort med tjänsten. Konkurrenterna har därmed ett stort avstånd att knappa in på.

Läs hela artikeln här

Bankkortet är smidigast. Tål vatten, behöver inte laddas, går oftast att blippa. Skrivet av en som ”har” Apple pay...

Ursprungligen av Zeugma:

Bankkortet är smidigast. Tål vatten, behöver inte laddas, går oftast att blippa. Skrivet av en som ”har” Apple pay...

Men min mobil är alltid laddad och med mig, och kritiska dagar har jag batteripack med mig. Den är dessutom nästan alltid i min hand till skillnad från plånboken som ligger i nån ficka eller väska. Jag vill att alla plastkorten flyttar in där så jag får mindre grejer att behöva ha med mig.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2018-10-02 17:41

Jag har det via samsung-klockan hos SEB. Det är rätt smutt som nödbetalning om plånbok och mobil skulle försvinna, eller för små inköp.

Jobbigt blir det om man bara har mobilen med sig om den blir skadad eller stulen. Man kan inte köpa ny direkt.
Men då man ändå måste konka på körkortet så känns det meningslöst att lämna ett av flera kort hemma.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2018-10-02 21:10

Använder Apple Pay (Nordea), och det verkar funka överallt där man kan blippa, men svarar ändå ”Nja, tar med plånboken för säkerhets skull”. Men jag är ju kille och har alltid en ledig bakficka för lite extra läderomslutna plastbitar.

(Måste ändå alltid ha med mig plastkortet kombinerat för datainloggning och dörrlåsen på jobbet. Att landstinget skulle hitta på en annan lösning finns inte på kartan, vi uppdaterade från WinXP till Win7 så sent som för två år sedan!)

Ursprungligen av biffenrydberg:

Jobbigt blir det om man bara har mobilen med sig om den blir skadad eller stulen. Man kan inte köpa ny direkt.
Men då man ändå måste konka på körkortet så känns det meningslöst att lämna ett av flera kort hemma.

Det jobbas ju på digitala körkort här i Sverige.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-02 22:55
Ursprungligen av biffenrydberg:

Jobbigt blir det om man bara har mobilen med sig om den blir skadad eller stulen. Man kan inte köpa ny direkt.

Jobbigt blir det om man bara har plånboken med sig om den blir stulen.

  • Medlem
  • 2018-10-03 05:15

Då jag i huvudsak inte använder mig av bankkort så betalar jag sällan med mobilen även om det funkar i princip överallt. Kreditkort företaget (Entercard) meddelade för längesen att de skulle koppla sig till Samsung Pay, vi får se ?

Ursprungligen av zinned:

Jobbigt blir det om man bara har plånboken med sig om den blir stulen.

Vi pratade ju om ersättning till kort nu inte tvärt om.

  • Medlem
  • Skåneland
  • 2018-10-03 10:30

Apple - få nu tummarna ur det berömda hålet! Någon måste väl jobba på det där gigantiska nya rymdskeppet...eller?!?

Jag har nästan uteslutande betalat med Samsung Pay sedan Swedbank anslöt sig. Min telefon (och fodralet) är numera min "plånbok", då jag inte längre behöver ta med min så att säga riktiga plånbok för att kunna betala på dem flesta ställen

Bytte bank

Ursprungligen av Redaktionen:

Länsförsäkringar får nu stöd för Samsung Pay, och därmed fungerar cirka 90 procent av alla svenska betalkort med tjänsten. Konkurrenterna har därmed ett stort avstånd att knappa in på.

Läs hela artikeln här

Jag bytte då bank till Nordea för att ha Apple Pay då min gamla bank inte alls hade planer på att ansluta sig till Apple Pay. Jag kunde intr varit med nöjd och älskar hur smidigt det är att blippa klockan eller telefonen när man handlar. Funkar ju var som helst! Och man behöver inte ta av sig väskan, öppna den och jonglera med alla andra saker. Två tryck på klockan och du har betalat! Älskart!!!

Ursprungligen av HannesNilsson:

Jag bytte då bank till Nordea för att ha Apple Pay då min gamla bank inte alls hade planer på att ansluta sig till Apple Pay. Jag kunde intr varit med nöjd och älskar hur smidigt det är att blippa klockan eller telefonen när man handlar. Funkar ju var som helst! Och man behöver inte ta av sig väskan, öppna den och jonglera med alla andra saker. Två tryck på klockan och du har betalat! Älskart!!!

Fast Apple Pay funkar ju enbart där det finns terminaler med NFC

Ursprungligen av Zhadow:

Fast Apple Pay funkar ju enbart där det finns terminaler med NFC

Det är dock riktigt vanligt nu, i alla fall där jag handlar.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2018-10-05 11:25

Jag väntar på att Samsung Pay ska komma till Norwegians kort för jag betalar oftast med det. Det blir en del poäng på ett år att flyga för. Jag vet inte om det dröjer för att det kostar bankerna en massa pengar att ansluta sig?

  • Medlem
  • 2018-10-05 13:04
Ursprungligen av flygarn:

Jag väntar på att Samsung Pay ska komma till Norwegians kort för jag betalar oftast med det. Det blir en del poäng på ett år att flyga för. Jag vet inte om det dröjer för att det kostar bankerna en massa pengar att ansluta sig?

Undrar jag med
Jag väntar på remember dvs entercard

Ursprungligen av Zhadow:

Fast Apple Pay funkar ju enbart där det finns terminaler med NFC

Det är helt rätt. Men eftersom att de flesta bankkort byttes ut till ”kontaktlösa kort” så bytte affärerna ut sina kortläsare till NFC-läsare. Vilket gör att i 9/10 fall kan jag använda min ApplePay ;)!

1
Bevaka tråden