Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svara i Airpods på Apple Watch

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Förr kunde jag när det ringde svara direkt på airpodsen från min AW (S2) genom att trycka på en Airpodssymbol på "ringskärmen" på klockan när någon ringde. Någon gång under Watch OS 4 slutade det dock fungera och jag kunde helt plötsligt bara svara på klockans inbyggda mic/högtalare.

Iom att jag köpte en AW S4 och en XS Max nyligen så passade jag på att börja från scratch utan backup och hoppades då på att denna underbara funktion skulle återvända (i tron om att det kanske var något iCloud relaterat) men icke!

Är det någon som kan svara på Airpodsen direkt från klockan eller har Apple tagit bort funktionen?

Edit: Bifogat bild på hur det såg ut förr när jag kunde svara på Airpodsen...

Är dina AirPods pairade till telefonen istället för Apple Watch?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-10-15 19:34

Mig veterligen går inte detta.

Jag menar att lägga mycket styrka bakom när jag säger detta - jag tycker det är direkt uruselt att man inte kan ha BT-lurar kopplade till telefon/klockan, svara på klockan och få samtalet i lurarna. Vissa saker kan tyckas vara lite mycket att begära av Apple men detta tycker jag är riktigt, riktigt dåligt.

Ursprungligen av zinned:

Mig veterligen går inte detta.

Jag menar att lägga mycket styrka bakom när jag säger detta - jag tycker det är direkt uruselt att man inte kan ha BT-lurar kopplade till telefon/klockan, svara på klockan och få samtalet i lurarna. Vissa saker kan tyckas vara lite mycket att begära av Apple men detta tycker jag är riktigt, riktigt dåligt.

Ja sannerligen, i synnerhet med tanke på att det fungerade förut. Skumt av dem att stänga av en sån underbar funktion...

Ursprungligen av barbapappa_86:

Är dina AirPods pairade till telefonen istället för Apple Watch?

Dom har alltid varit kopplade till telefonen, har lyssnat på Spotify/Podcasts när detta fungerade förr...

Mina BeatsX är parade med luren och när jag svarar på klockan så går samtalet direkt över till lurarna.

1
Bevaka tråden