Använder Telia på jobbmobilen. Tidigare har alla grundläggande funktioner bibehållits vid strypt surf. Betala bussbiljetten. Platstjänster mm. Surfa har förstås inte gått. Bilagor i e-post inte heller. Men att betala med Swish har funkat. Identifiera sig med BankID också.
Stort bekymmer om telkefonen blir som en gammal knappsamsung så fort något av barnen sett på youtube vid fel tillfälle.
Någon mer som känner av någon skillnad?
Jag har Halebop och märkte samma sak för två veckor sedan, det var helstopp när surfen råkat ta slut. När förändringen skedde är svårt att säga, det var åratal sedan det senast hände mig, men då hade man kryphastighet.
På Halebops sida står
När surfmängden som ingår i ditt abonnemang tar slut begränsar vi din hastighet tills surfmängden fylls på igen den 1:a nästa månad.
På Telias sida står
När surfmängden som ingår i ditt abonnemang tar slut kan du inte surfa eller använda appar förrän surfmängden fylls på igen den 1:a nästa månad.
I övrigt finns identiska formuleringar på supportsidorna och Halebop är ju Telia.
Så det talar för att ja - det har skett en förändring hos Telia/Halebop, de har bara missat att uppdatera supportsidan hos Halebop.