Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad tycker vi om Googles ändringar efter EU-domen?

Tråden skapades och har fått 35 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2018-10-25 11:41
Ursprungligen av Jonatatatan:

Jag håller inte med dig i mer förutom att android är fragmenterat och kommer fortsätta vara det. Men jag ser inga större problem med det heller. Har det fungerat bra sedan 2008 eller när första android telefonerna dök upp, kommer det fortsätta fungera bra.

Nåja min kommentar var ju att det skulle bli mera fragmenterat. Så ja du håller ju med.

Ursprungligen av juanito:

Nåja min kommentar var ju att det skulle bli mera fragmenterat. Så ja du håller ju med.

Jag kan hålla med om vissa saker men det betyder inte att jag håller med om andra saker.
"problemet är ju att tjänsterna inte blir bättre än vad som skickas med från Apple med en Apple telefon. " stämmer exempelvis inte för väldigt många användare.
Jag håller inte heller med om att fragmentering innebär något negativt som det verkar som du tycker. Det är positivt att folk använder olika eftersom det skapar konkurrens så att utvecklarna behöver anstränga sig för att få fler användare.

  • Medlem
  • International user
  • 2018-10-25 12:26
Ursprungligen av Jonatatatan:

Jag kan hålla med om vissa saker men det betyder inte att jag håller med om andra saker.
"problemet är ju att tjänsterna inte blir bättre än vad som skickas med från Apple med en Apple telefon. " stämmer exempelvis inte för väldigt många användare.
Jag håller inte heller med om att fragmentering innebär något negativt som det verkar som du tycker. Det är positivt att folk använder olika eftersom det skapar konkurrens så att utvecklarna behöver anstränga sig för att få fler användare.

Läs nu min första kommentar igen, https://www.99.se/forum/p/2352746

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-25 12:27
Ursprungligen av Jonatatatan:

Jag håller inte heller med om att fragmentering innebär något negativt som det verkar som du tycker. Det är positivt att folk använder olika eftersom det skapar konkurrens så att utvecklarna behöver anstränga sig för att få fler användare.

Nu tänker du lite fel. Fragmenteringen hämmar ju utvecklingen på androidsidan, utvecklare fokuserar på iOS för att det inte är tusen olika versioner att hålla reda på. Och givetvis för att iOS-användare är mer benägna att betala.
Vad hade du valt att satsa på om du var en liten utvecklare?

Ursprungligen av Json_81:

Nu tänker du lite fel. Fragmenteringen hämmar ju utvecklingen på androidsidan, utvecklare fokuserar på iOS för att det inte är tusen olika versioner att hålla reda på. Och givetvis för att iOS-användare är mer benägna att betala.
Vad hade du valt att satsa på om du var en liten utvecklare?

Nu var det ju främst fragmentering av vilka appar användarna använder jag syftade på. Att inte alla använder samma standard app för att göra en sak tror jag inte hämmar utvecklingen.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-10-25 16:06
Ursprungligen av Jonatatatan:

Nu var det ju främst fragmentering av vilka appar användarna använder jag syftade på. Att inte alla använder samma standard app för att göra en sak tror jag inte hämmar utvecklingen.

Nej, det är ju en annan sak
Sorry, läste inte allt bakåt.

Bevaka tråden