Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google vill släppa Pixel 3 i fler länder

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Google vill sälja Pixel 3 i fler länder, och hos fler operatörer. Men det tar tid att skala upp produktionen menar företagets vd.

Läs hela artikeln här

Det låter hoppfullt inför framtiden.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-10-26 16:38
Ursprungligen av Zeugma:

Det låter hoppfullt inför framtiden.

Precis som i fjol tänker jag "men nästa år, nästa år kommer Pixel allt lanseras här". Återstår att se om jag bittert sitter och muttrar i oktober 2019 också ?

Kanske lika bra. Börjar komma ut riktiga recensioner av Pixel 3 XL nu.

Jason T Lewis:
https://www.youtube.com/watch?v=nlsAa7bnjKU

The YouTube Tech Guy:
https://www.youtube.com/watch?v=RKJ2dw6MPwE

Finns mer recensioner. Men sammanfattningsvis är det buggiga enheter. Så man förstår att andra tillverkare inte vill uppdatera till Android P så fort.

Pixel ska ju vara flaggskeppet Google vill visa upp för att vara ett slags motsvarighet till iPhone. Men ska de ha en global lansering så duger det inte med det här.

Ursprungligen av johnh3:

Kanske lika bra. Börjar komma ut riktiga recensioner av Pixel 3 XL nu.

Jason T Lewis:
https://www.youtube.com/watch?v=nlsAa7bnjKU

The YouTube Tech Guy:
https://www.youtube.com/watch?v=RKJ2dw6MPwE

Finns mer recensioner. Men sammanfattningsvis är det buggiga enheter. Så man förstår att andra tillverkare inte vill uppdatera till Android P så fort.

Pixel ska ju vara flaggskeppet Google vill visa upp för att vara ett slags motsvarighet till iPhone. Men ska de ha en global lansering så duger det inte med det här.

Det beror vad på vad man har för förväntningar. Jag ser inte Pixeltelefonerna som sedvanliga flaggskepp. Jag ser dem mer som experimentell spetskompetens och att de därmed är mer instabila. Jag tycker att det är spännande att vara del av utvecklingen av Googles AI, och att man också bidrar till den. Om man vill ha något gediget ska man hålla sig till Iphone och andra flaggskepp.

Ursprungligen av Zeugma:

Det beror vad på vad man har för förväntningar. Jag ser inte Pixeltelefonerna som sedvanliga flaggskepp. Jag ser dem mer som experimentell spetskompetens och att de därmed är mer instabila. Jag tycker att det är spännande att vara del av utvecklingen av Googles AI, och att man också bidrar till den. Om man vill ha något gediget ska man hålla sig till Iphone och andra flaggskepp.

Sant i och för sig. Men hade de haft priserna i nivå med Nexus serien på ett ungefär så hade man nog köpt att de var experimentella. Med priserna nu så får de finna sig i att jämföras med Samsung Galaxy Note 9, Sony Xperia XZ3, Huawei Mate20 Pro och så vidare. Samt Apples senaste urval naturligtvis.

Jag tror det är orsaken varför de inte går globalt på allvar. Men kanske de har fått till det med Pixel 4. Då lär de många fd HTC anställda ha haft mer inflytande på dessa enheter.

Dessutom var väl meningen med Pixel att de ska attrahera en mer mainstream kundkrets än tech nördar som valde Nexus tidigare.

Ursprungligen av johnh3:

Sant i och för sig. Men hade de haft priserna i nivå med Nexus serien på ett ungefär så hade man nog köpt att de var experimentella. Med priserna nu så får de finna sig i att jämföras med Samsung Galaxy Note 9, Sony Xperia XZ3, Huawei Mate20 Pro och så vidare. Samt Apples senaste urval naturligtvis.

Jag tror det är orsaken varför de inte går globalt på allvar. Men kanske de har fått till det med Pixel 4. Då lär de många fd HTC anställda ha haft mer inflytande på dessa enheter.

Dessutom var väl meningen med Pixel att de ska attrahera en mer mainstream kundkrets än tech nördar som valde Nexus tidigare.

Det är delvis meningen förstås. Men Googles ambitioner spretar. De vill olika saker hela tiden. Bland annat vill de styra upp Android och dess utveckling. Därav egna mobiler. Men inte nödvändigtvis göra dem själva. De vill också utveckla artificiell intelligens. Dra nytta av de bilder vi laddar upp till Google Foto. Alla uppgifter vi matar assistenten och sökmotorn med. Google är mycket mer än en mobiltillverkare. Jag tror att deras ambitioner är ganska splittrade.

Ursprungligen av Zeugma:

Det beror vad på vad man har för förväntningar. Jag ser inte Pixeltelefonerna som sedvanliga flaggskepp. Jag ser dem mer som experimentell spetskompetens och att de därmed är mer instabila. Jag tycker att det är spännande att vara del av utvecklingen av Googles AI, och att man också bidrar till den. Om man vill ha något gediget ska man hålla sig till Iphone och andra flaggskepp.

Med den prislappen Google vill ha så är dom absolut flaggskepp!

Ursprungligen av Texmex:

Med den prislappen Google vill ha så är dom absolut flaggskepp!

Jadå, men ett annat slags flaggskepp än de övriga, var min poäng, underförstått. Den som vill ha ett flaggskepp som bara fungerar rätt av, bör välja något annat.

Det andra valet tror jag för många blir en iPhone av nåt slag. Apple har varit bra på att städa upp iOS och satsat på kvalitet/stabilitet.
Medan Android har blivit väl så spretigt. Där tror jag Google har mycket jobb framför sig rent generellt sett.
Jon Prosser säger det bra:
https://www.youtube.com/watch?v=x6UDBnXrSW0

Jag tycker att de tar hela ”notch-prylen” lite väl långt.. ?? Dubbel-notch..

1
Bevaka tråden