Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Philips Hue och timer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur gör man om man vill göra en timer på en lampa "till" och "från" i "Other Routines" i Hue appen om man har flera lampor i samma rum och bara vill att ena lampan ska vara med och inte ett hela rummet.
Det är ju inga problem att skapa en timer att en lampa slår till och från på specifika tider när man bara har en lampa men om man har två och bara vill trigga ena lampan verkar man gå på en nit,

Senast redigerat 2018-09-05 16:23

Har du prövat att skapa ett rum för den lampan enbart?

Jag kör iConnectHue vilket ger större möjligheter till att kombinera lampor på olika sätt, bland annat genom att kunna skapa grupper istället för rum

Rekommenderas

Samma problem

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag kör iConnectHue vilket ger större möjligheter till att kombinera lampor på olika sätt, bland annat genom att kunna skapa grupper istället för rum

Rekommenderas

Jag har samma problem och måste ha dem i olika rum för att Google home ska fungera adekvat. Menar du att det går att behålla ”rummen” och dela in dem i grupper för av/på timer separat via iConnectHue appen?

Ursprungligen av cybertupp:

Jag har samma problem och måste ha dem i olika rum för att Google home ska fungera adekvat. Menar du att det går att behålla ”rummen” och dela in dem i grupper för av/på timer separat via iConnectHue appen?

Ja. Grupper och rum är frikopplade. Grupper är begrepp som bara existerar inom IConnectHue appen

Jag har till exempel lampor som ingår i flera grupper samtidigt

Ursprungligen av BlackSmp:

Ja. Grupper och rum är frikopplade. Grupper är begrepp som bara existerar inom IConnectHue appen

Jag har till exempel lampor som ingår i flera grupper samtidigt

Kanon, tack då ska jag prova.

1
Bevaka tråden