Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eSIM till iPhone

Tråden skapades och har fått 66 svar. Det senaste inlägget skrevs .

När jag jobbade så fick vi en Samsung nånting av företaget, men den va bara sk!t, så satte den på ständig laddning och vidarekopplade den till min privata så va det problemet löst...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-03 23:24
Ursprungligen av omartint:

Porterar du över numret när du byter arbetsgivare, eller får du hela tiden nytt nummer när du byter jobb?

Själv så har jag som anställd alltid haft eget privatmobilnummer i tillägg till jobbmobilnumret (mellan 89-2002 så hade jag dock eget företag, eller delägare i företagen, och då hade jag bara en enda mobil).

Tycker personligen att det är rätt skönt att kunna stänga av jobbmobilnummer när man inte är i tjänst, på semester eller sjuk, men att ändå kunna fortfarande vara privat nåbar av familj och vänner.

Jag har tagit med telefonnumret till ny arbetsgivare alla gånger utom en och då blev det ju en del bök. Mitt system underlättas väl av att jag både vill och måste vara nåbar oavsett ledig eller sjuk.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2018-11-03 23:34
Ursprungligen av xms67:

Jag har tagit med telefonnumret till ny arbetsgivare alla gånger utom en och då blev det ju en del bök. Mitt system underlättas väl av att jag både vill och måste vara nåbar oavsett ledig eller sjuk.

Ok, jag förstår!

Jo, jag själv har behållit mitt egna mobilnummer sedan -95, så vill ogärna släppa det (innan dess så hade jag ett 010-nummer som var för det gamla NMT-systemet innan jag gick över till GSM).

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-11-04 01:46

Byta arbetsgivare? Jag har haft samma i 40 år...

Ursprungligen av kenjon:

Byta arbetsgivare? Jag har haft samma i 40 år...

Min chef kom förbi på torsdag och sa att jag hade 32 år och 1 dag som anställd nu

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-11-04 09:59

34 år för min del, samma nummer sedan swichen från NMT i början av 90-talet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-11-04 11:21
Ursprungligen av omartint:

Ok, jag förstår!

Jo, jag själv har behållit mitt egna mobilnummer sedan -95, så vill ogärna släppa det (innan dess så hade jag ett 010-nummer som var för det gamla NMT-systemet innan jag gick över till GSM).

Det nummer jag "bytte" bort var det nummer jag hade haft sedan 1994 så det tog jag över privat. Har ett kostnadsfritt(inga fasta avgifter) abonnemang kopplat till det. Tänker mig att det ska användas när eSim/dual sim kommer.

Senast redigerat 2018-11-05 11:14
Bevaka tråden