Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Comviq Iphone Wifi-samtal aktiverat

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag som Comviq kund (borde även gälla Tele2) fick uppdaterade operatörsinställningar idag. Wifi-samtals val finns nu i inställningar-> Telefon->’Wifi samtal’? Har inte kunnat hitta något om detta på deras hemsida.

/Fredrik

#nyhetstips

Inget hos mig ännu. iOS 12.1.

Men det kanske beror på att jag har Comviq Kontant? Alltså inget månadsabonnemang.

Ursprungligen av johan_tanying:

Inget hos mig ännu. iOS 12.1.

Men det kanske beror på att jag har Comviq Kontant? Alltså inget månadsabonnemang.

Det är möjligt. Du kan få den att hämta hem senaste operatörsinställningen genom att gå in på Allmänt->Om. Den nya versionen verkar vara ’Comviq 34.1’, om det kan vara anledningen.

Ursprungligen av Fredrikmac:

Det är möjligt. Du kan få den att hämta hem senaste operatörsinställningen genom att gå in på Allmänt->Om. Den nya versionen verkar vara ’Comviq 34.1’, om det kan vara anledningen.

Kanon - när jag gick in till "Om" så hoppade uppdateringen igång så att jag nu har 34.1.

Ursprungligen av johan_tanying:

Kanon - när jag gick in till "Om" så hoppade uppdateringen igång så att jag nu har 34.1.

Kan vara intressant fakta för alla med Comviq abonnemang. För att få texten ’Comviq Wi-Fi’ att stå i vänsta hörnet, samt att samtalen stannar kvar på 4G, och inte går ner på 3G, behövde jag ringa till kundtjänst och be dom aktivera VoLTE i min profil som de kallade det. Nu fungerar dom båda efter omstart och efter att jag gjort om de båda inställningarna på nytt i telefonen?

Jag kontaktade Comviq via deras chatt-funktion på hemsidan. Går bra att ändra den vägen också. Dock kan det tydligen ta en liten stund innan inställningarna blir synliga på den egna telefonen. Får väl se vad som händer på min display senare under dagen. På deras sida skall allt var inställt och klart.

1
Bevaka tråden